به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد، مجید الهی راد بابیان اینکه ساخت و تجهیز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان این استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این واحد‌های مسکونی برای آسیب‌دیدگانی که منازلشان به‌صورت کامل از بین رفته ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه همه خانوارهای مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند، افزود: کارشناسان بیمه از همان ساعات اولیه حادثه، برای سنجش میزان خسارات وارده به مددجویان در حال فعالیت هستند و پس از اتمام کار میزان خسارت وارده به‌حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
وی اظهار داشت: این در حالی است که کمیته امداد خراسان شمالی نیز به‌صورت بلاعوض کمک‌هایی از سه میلیون تا هفت میلیون ریال به هر خانواده مددجو پرداخت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان به امکانات فوریتی این نهاد به خانوارهای آسیب‌دیده اشاره کرد و گفت: همزمان با امدادرسانی‌های اولیه، مددجویانی که منازل آن‌ها تخریب‌شده و یا قابل سکونت نبودند، اسکان موقت داده شده و امکانات اولیه شامل پتو، سبد غذایی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
الهی راد همچنین از تعمیر 417 واحد مسکونی خسارت‌دیده در بارندگی و سیل اخیر خبر داد و گفت: تمامی این واحدهای خسارت‌دیده نیز با توجه به میزان آسیب وارده به‌صورت کامل بازسازی و به مددجویان تحویل داده می‌شود.
وی همچنین به تخریب 355 مورد فضای نگهداری دام مددجویان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته برای ساماندهی اشتغال مددجویان کار تعمیرات فضای نگهداری دام نیز بزودی آغاز می‌شود و به این افراد 200 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه اشتغال برای تجهیز فضای اشتغال آن‌ها پرداخت می‌شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.