هاشم شیرازیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: رونمایی از پوستر این جشنواره نیز بزودی در استانداری انجام می شود.
وی افزود: در این راستا، یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای برگزاری آن در نظر گرفته شده است.
شیرازیان در ادامه اظهار داشت: کتابخانه های روستایی بزنج، ارکان و زوارم در این استان در طرح دوستدار کتاب برتر کشوری انتخاب شدند.
وی همچنین گفت: امسال یک میلیارد و 630 میلیون ریال نیز برای اجرای برنامه های مختلف در کانون ها اختصاص یافته است.
دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم گفت: اطلاعات 364 باب کانون این استان با 22 هزار نفر عضو فعال در سامانه سجا ثبت شد.
وی گفت: به طور متوسط در هر کانون این استان 60 نفر عضو وجود دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 200 نفر افزایش یابد.
حسین فرخنده با بیان اینکه تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را نیز باید به 444 باب افزایش یابد، افزود: مطابق برنامه ششم توسعه باید در هر روستای بالای یکهزار نفر جمعیت یک کانون راه اندازی شود، هم اکنون 220 باب کانون در روستاهای استان وجود دارد که باید به 250 باب ارتقا یابد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 142 باب کانون فرهنگی و هنری شهری نیز داریم که طبق برنامه باید به 192 باب ارتقا یابد، در مجموع باید 80 کانون به کانون های این استان افزوده شود.
مدیرکل فرهنگ و اراشد اسلامی تعداد کتابخانه های مخزن دار در مساجد استان را 174 باب و تعداد کتابخانه های باز را 110 باب عنوان کرد و افزود: باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کنیم.
فرخنده ارتقای علم و پژوهش و معنویت و اخلاق را از اهداف گام دوم انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: مساجد به عنوان کانون های مهم و حساس در تولید و گسترش معنویت و اخلاق محسوب می شوند که در این راستا باید گام های موثری برداریم.
وی افزود: دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار نیز برای تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تصویب شد که امیدوار هستیم ردیف های مستقلی نیز از محل کشوری برای این منظور اختصاص یابد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند.
به گزارش ایرنا 18 اسنفند ماه سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.