رضا عطایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف مشترکان آب در روزهای پایانی سال و بویژه ساعات نزدیک به سال تحویل به شدت افزایش می یابد و بعضا شاهد قطع و یا افت فشار آب در مناطق مختلف شهری هستیم.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در هفته پایانی سال نسبت به روزهای نرمال دو برابر می شود افزود: در روزهای نرمال سال، 700 لیتر بر ثانیه آب توسط مشترکان بجنورد مصرف می شود که این رقم روزهای پیک مصرف به هزار و 400 لیتر بر ثانیه می رسد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین بار مصرف آب در روز 29 اسفند ماه است خاطرنشان کرد: افزایش میزان مصرف، بعضا سبب خالی شدن مخازن شده و آب قطع می شود.
وی افزود: البته برای کاهش مشکلات و نگرانی ها در تامین آب، پیش بنی ها و تدابیر لام در شهرهای مختلف اندیشه شده و تلاش داریم تا مشکلات کمتر شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: تاسیسات، مخازن و سایر تجهیزات مورد بررسی قرار گرفته و ایرادها و نواقص شناسایی شده، رفع شده است.
وی گفت: این شرکت با استفاده از ظرفیت تمام مخازن ذخیره آب، تلاش دارد تا در زمان پیک مصرف، مشکلی در تامین آب وجود نداشته باشد اما از مشترکان انتظار می رود مصرف را مدیریت کرده و با این شرکت همراهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم نقش تعیین کننده و موثر در کاهش مشکلات در تامین آب دارند افزود: مصرف زیاد توسط مشترکان در نقاط پایین دست سبب می شود تا مشترکان در بالادست و نقاط مرتفع دچار کاهش افت فشار آب شوند.
عطایی گفت: مردم نظافت و شست و شوی را به ساعات نزدیک به تحویل سال موکول نکنند، بر اساس فرهنگ حاکم بر جامعه، مردم ما حمام، نظافت و شست و شوی لباس ها را به ساعت نزدیک سال تحویل موکول می کنند و از این رو با افزایش مصرف آب، شاهد قطع آب هستیم.
وی گفت: از مردم انتظار می رود در این روزها از مصارف غیر ضرور به جد خوداری کرده و شست و شوی فرش و خودرو را به قالی شویی ها و کارواش ها بسپارند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قالی شویی ها و کارواش ها آب کمتری مصرف می کنند.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 200 هزار مشترک آب دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.