به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: جوانان پشتوانه های انقلاب هستند و باید کشور را برای حکومت امام زمان (عج) آماده کنند.
وی با اشاره به بیانیه رهبری بعد از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: در این بیانیه، رهبری نزدیک به 40 مرتبه جوانان را مخاطب قرار دادند که همین موضوع نگاه جوانگرایی رهبری را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که 36 میلیون نفر از جمعیت کشور در بازه 15 تا 40 سال قرار دارند، افزود: نسل جوان ما همین ها هستند و از این جوانان 14 میلیون نفر تحصیل کرده و آماده کار هستند که باید از این نیروی جوان پویا و پرتحرک استفاده شود.
وی باید با بیان اینکه البته در جوانگرایی نباید تجربه سالمندان فراموش شود، افزود: جوانان در کنار افراد باتجربه باید مدیریت را تمرین کنند.
خطیب جمعه بجنورد اظهار داشت: این گونه نباشد که مدیریت و مقام فقط وقف افرادی شود که سنی از آن ها گذشته و به 35 ساله ها هم بگویند جوان و خام و آن ها را وارد گردونه مدیریت نکنند.
وی تأکید کرد: مدیران، کارگزاران و اندیشمندان جوان در همه میدان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در عرصه های دین و اخلاق و معنویت شانه های خود را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ آماده کنند.
امام جمعه بجنورد در ادامه افزود: دنیا گرفتار ظالمانی مانند حکام عربستان و امارات شده که با پول های باد آورده نفت، ظلم می کنند و در کشورهایی چون یمن، پیر و جوان و کودک و بزرگ را می کشند.
حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: آثار ظلم و ستم این حکام ظالم و سلطنت مستکبران زندگی ما را هم تحت الشعاع قرار داده و زندگی و ذائقه فرهنگی ما هم تحت سلطه غرب در حال تغییر است که باید مراقب باشیم.
وی با بیان اینکه نمود این تغییر ذائقه در جامعه دیده می شود، افزود: نباید بگذاریم در فرهنگ غرب هضم شویم حال آن که این فرهنگ در بسیاری از شئون زندگی ما در حال نفوذ است.
وی با اشاره به معماری، پوشش و حتی نگهداری حیوانات اهلی در منازل، گفت: داشتن حیوانات نجسی چون سگ و گربه جزوی از آداب زندگی شده که باید مراقب این نفوذ باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تبریک زادروز حضرت فاطمه(س) و روز زن به همه بانوان توصیه کرد از زندگی آن بزرگوار الگو بگیرند و افزود: فلسفه روز زن تنها هدیه گرفتن بانوان نیست بلکه یکی از مفاهیم این روز این است که زن مسلمان مانند حضرت فاطمه (س) تکلیف شناس و ولایتمدار باشد.
وی افزود: زنان باید به وظایف خود بیشتر واقف باشند و مردان جامعه نیز حریم حرمت و حقوق بانوان را رعایت کنند.
ب/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.