به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب کشور ما روی پای خود ایستاده و تصمیم گیری و تصمیم سازی و برنامه ریزی به دست خود ما انجام می شود و بیگانه در مدیریت کشور ما نقشی ندارد.
وی با بیان اینکه استقلال یک کشور نشانه قدرت فکری و فرهنگی است، افزود: نباید دستاورد انقلاب را در آب و برق و گاز و سایر خدمات دید زیرا که استقلال از مهم ترین دستاوردهایی است که امروز دنیا نیز به آن باور دارد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اجرای قانون اصلاحات ارضی را از دستورات آمریکا برای به زانو درآوردن اقتصاد و وابسته کردن کشور ما دانست و گفت: امروز آمریکا دیگر اجازه حرف زدن و تصمیم گیری در کشور ما را ندارد و ملت ما مستقل شده است.
وی با بیان اینکه نباید دستاوردهای انقلاب را کم و نادیده بگیریم، اظهار داشت: درست است امروز کشور ما دچار مشکلات اقتصادی است ولی استقلال اقتصادی داریم و بسیاری از چیزها را در کشور خودمان تولید می کنیم و در صحنه های مختلف اقتصادی حرف های زیادی برای گفتن داریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به اجرای طرح هادی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاها و جاده سازی و ... اشاره کرد و گفت: امروز به برکت استقلال سیاسی و اقتصادی افزون بر 90 درصد روستاهای استان گازدار هستند.
امام جمعه بجنورد در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حافظ انقلاب دانست و اظهار داشت: هم اینک قرارگاه پیشرفت و آبادانی پروژه های بسیاری را در روستاهای دورافتاده استان در حال اجرا دارد تا از محرومیت خارج شوند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این قرارگاه هم اینک 18 پروژه در دهستان گیفان، 14 پروژه در راستقان، 11 پروژه در شیرین سو و 12 پروژه را در دهستان حصارچه را به صورت احداث پل، مدرسه، خانه عالم و حفر چاه و کمک به تحصیل دانش آموزان عملیاتی و اجرایی کرده است.
وی به بیماران سرطانی استان نیز اشاره کرد و افزود: انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت هم اینک دو هزار و 605 نفر از این بیماران را تحت پوشش دارد که بیشتر آنها از محرومان هستند.
وی به همزمانی جمعه آینده با 12 بهمن نیز اشاره کرد و گفت: در این روز با راهپیمایی باشکوه به مناسبت گرامیداشت ورود امام خمینی (ره) در نماز جمعه شرکت می کنیم.
وی یادآور شد: در سفر معاون توسعه مناطق محروم کشور به استان نیز مبلغ یک هزار و 600 میلیون ریال اعتبار برای استان در بخش توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شد که امیدواریم این تصمیم ها اجرایی شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.