جلال جهان نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد به عنوان پایلوت طرح بهسازی و ساماندهی واحد لنژری در بین مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به فرسوده بودن تجهیزات و استاندارد نبودن فضای فیزیکی واحد لنژری بیمارستان، طرح بهسازی و استانداردسازی آن برای تغییر فرایندهای کاری آغاز و در صورت عدم بروز مشکلات تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
واحد لنژری «رختشویخانه» از بخش‌های مهم بیمارستان است که از نظر بهداشتی و انتشار عفونت اهمیت زیادی دارد، خطر انتقال بیماری از طریق لباس های آلوده در طول فرایند شستشو نبایستی نادیده گرفته شود.
جهان نیا گفت: میزان اعتبار تخصیص داده شده برای اجرای این طرح 16 میلیارد ریال است و با توجه به اینکه مراحل برگزاری مناقصه و شناسایی پیمانکار انجام گرفته، در حوزه های ساختمان، تاسیسات و خرید تجهیزات در فضایی به متراژ 260 متر بر اساس استانداردهای موجود اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا 60 درصد به ظرفیت تخت های بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد در راستای اجرای طرح هتلینگ افزوده می شود که تعداد تخت های این مرکز درمانی از 104 تخت به 160 تخت ارتقا می یابد.
بیمارستان در ٢٥ تیر ماه ١٣٧٥با ٩٨ تخت ثابت به عنوان تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی در شهرستان بجنورد افتتاح و هم اکنون با ١٠٤ تخت فعالیت می کند، این بیمارستان موفق به استقرار نظام اعتبار بخشی و مدیریت کیفیت ISO٩٠٠١:٢٠٠٨ شده است.
جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در خراسان شمالی شامل 107 هزار نفر بیمه شده و بیش از 15 هزار نفر مستمری بگیر است که با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 330 هزار نفر می رسد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.