پژوهش های جدید نشان می دهد که مصرف سبوس و نان سبوس دار احتمال پیدایش سرطان کولون و راست روده را کاهش می دهد.
سبوس موجب تخمیر و آزادسازی ترکیبات ناشی از سوخت و ساز بدن در کولون می شود و همین پدیده یعنی پیدایش ترکیبات ناشی از فعل و انفعالات متابولیسم، عامل باز دارنده در پیدایش سرطان روده ها و مانع حدوث بیماری های دستگاه گوارش است.
به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شیروان اظهار داشت: تمامی نانوایی ها، بویژه نانوایی های سنگگ باید درصد میزان استاندارد سبوس در نان ها را رعایت کنند که اداره صنعت ، معدن و تجارت همچنین شبکه بهداشت و درمان متناسب با وظایف محوله به این موضوع رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه همشهریان هم صرف سفید بودن نان را شاخص کیفیت در نظر نگیرند گفت: گندم و آرد از محصولات راهبردی کشور محسوب می شود که با کمک کشاورزان برای تامین آن اقدام می شود و در زنجیره تولید تا مصرف هم باید نظارت جدی صورت گیرد تا نان تهیه شده نیز کیفی و رضایت بخش باشد.
مرآتی افزود: با همه تلاشی که از سوی توزیع کنندگان آرد و نیز نانوایان برای ارائه کالای مرغوب صورت می گیرد اما، در مجموع می توان گفت مردم از روند کنونی تولید نان و کیفیت آن رضایت کامل ندارند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
فرماندار شیروان گفت: تامین نان کیفی برای مردم از موضوعات بسیار مهم است که با نظارت صحیح برکیفیت پخت و نحوه عرضه آن می توان به نتایج بهتری رسید.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت بیش از 200 واحد نانوایی دارد. بیشتر مردم این خطه از کشورمان به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.