به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد غلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: از این میزان یک تن و 956 کیلو و 695 گرم تریاک و مابقی مواد مخدر صنعتی بوده که رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
وی با اشاره به دستگیری یک هزار و 110 معتاد افزود: همچنین در این مدت با 19 درصد کاهش تعداد 971 خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.
سرهنگ غلامی علت کاهش دستگیری تعداد قاچاقچیان را در افزایش تعداد عملیات های مشترک برون استانی دانست و گفت: در این راستا با یک نگاه و رویکرد ملی به بحث مواد مخدر توجه داریم و صبر نمی کنیم که حتما مواد مخدر وارد استان شود تا اقدام به دستگیری قاچاقچیان کنیم.
وی اظهار داشت: تعداد 22 طرح پاک سازی نقاط آلوده، 203 طرح کنترل محورهای مواصلاتی، 24 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و 113 طرح مدارس نیز در این مدت اجرا شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: تعداد 56 دستگاه وسیله نقلیه حامل مواد مخدر نیز توقیف و 15 باند قاچاقچی متلاشی شد.
وی با اشاره به کشف دو هزار و 581 قرص روانگردان و غیرمجاز، افزود: با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر پاک سازی محیط های آموزشی از آسیب های اجتماعی با اجرای 113 طرح در حاشیه مدارس 45 کیلو و 348 گرم انواع مواد مخدر که توسط خرده فروشان در مسیرهای آموزشی توزیع می شد کشف شد و 240 نفر نیز دستگیر شدند.
وی فقر، بیکاری، نبود تخصص شغلی و حاشیه نشینی را از عوامل مهمی دانست که باعث گرایش افراد به فروش مواد مخدر شده و بستر بروز جرم را برای کسب یک منبع درآمد مالی و برخی مواقع تامین مواد مصرفی خرده فروش ها ایجاد می کند.
وی همچنین زیاده خواهی برخی افراد برای کسب درآمد بیشتر را از دیگر عوامل اقدام به این کار دانست و گفت: در این مدت افزایش خرده فروشی داشته ایم ولی خیلی محسوس نبوده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.