به گزارش ایرنا عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در شیروان اظهار داشت:
هم اکنون با پیشرفت ارتباطات و فناوری ها، معلولان می توانند با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند و بسیاری از آنها از افراد سالم هم موفق تر عمل می کنند و توانمندی بالایی دارند.
وی گفت: باید تلاش کنیم معلولیت ها به وجود نیاید و در صورتیکه به وجود آمد همواره خود را با شرایط جدید وفق دهیم زیرا که هیچ فرقی بین معلولان با سایر اقشار جامعه نیست.
عزیزی با اشاره به مشکلات معلولان و پی گیری آن افزود: هم اکنون به تمام اقشار مردم یارانه پرداخت می شود که این غلط است و یارانه باید به صورت هدفمند باشد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 24 میلیون خانوار در ایران زندگی می کنند گفت: از این تعداد 11 میلیون خانوار اتومبیل دارند و 13 میلیون خانوار فاقد اتومبیل هستند که باید دولت را قانع کنیم یارانه سوخت را به افراد بدهیم.
وی گفت: هزینه آب، برق، گاز و تلفن برای کسانیکه مصرف خیلی پایین دارند، رایگان باشد که این وضعیت به طور قطع به نفع قشر محروم است.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: باید کل افراد جامعه توانمند شوند و اگر می خواهیم یک اتفاق خوب بیفتد باید همه توانمند شوند زیرا که گذر زمان ما را دچار محدودیت ها می کند که این امر در دوران سالمندی بارز است.
امین رضا مرآتی اظهار داشت: رشد یافتگی هر جامعه را می توان با شاخص نحوه رفتار جامعه با اقشار آسیب پذیر ارزیابی کرد زیرا که اگر رفتارمان با اقشار، رفتار قابل قبولی بود می توانیم شاخص معقولی در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه دفاع از حقوق معلولان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است گفت: همچنین قرار است حقوق معلولان رعایت شود.
مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی در شیروان سه هزار و 702 نفر است که از این تعداد 471 نفر دچار اختلالات بینایی، 19 نفر صوت و گفتار، 905 نفر ذهنی، 426 نفر شنوایی، یکهزار و 470 نفر معلولان ذهنی و جسمی و 511 نفر دچار اختلالات روانی هستند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.