به گزارش ایرنا محمدرضا خباز، پنجشنبه در نشست مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شورای دانشگاه استان خراسان شمالی افزود: بی توجهی به موسسات آموزش عالی خصوصی از دیگر مشکلات این استان در حوزه دانشگاهی است.
وی اظهار داشت: متاسفانه به مراکز آموزش عالی غیردولتی اهمیت کافی داده نشده و حال آنکه اگر بخواهیم کار دانشگاه های دولتی سبک شده و باری از دوش دولت برداشته شود، باید از بخش خصوصی حمایت بیشتری کنیم.
خباز بر لزوم ماندگاری اساتید مجرب در دانشگاه های این استان تاکید کرد و افزود: باید از تجربه این اساتید برای آموزش دانشجویان استفاده شود و طرح برنامه های تشویقی برای ماندگار ساختن استادان باتجربه ضروری است.
استاندار خراسان شمالی کمبود نیروی اداری در دانشگاه ها را از دیگر مشکلات این استان دانست و گفت: این امر نیز نیاز به توجه خاص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد.
وی میانگین تحصیلات تکمیلی در کشور را ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی در این شاخص از کشور عقب است و باید با شتاب بیشتری برای جبران این عقب ماندگی تلاش شود.
استاندار با اشاره به همسایگی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان، گفت: ما می توانیم از این ظرفیت برای جذب دانشجوی خارجی استفاده کنیم.
خباز بر گسترش رشته‌های پزشکی در این استان نیز تاکید کرد و افزود: ظرفیت راه اندازی رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.
استاندار خراسان شمالی بر ایجاد مرکز پژوهشی در استان و جلوگیری از موازی کاری نیز تاکید کرد.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.