حمیدرضا یزدانی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: پارسال هزار و 100 نفر در قالب 600 خانوار به جمعیت بینالود افزوده شد به طوری که جمعیت این شهر از چهار هزار و 800 نفر در سال 95 به 6 هزار نفر در سال 96 رسید.
وی اظهار داشت: بینالود تنها شهر جدید در کشور است که جمعیت روز آن بیشتر از جمعیت شب است زیرا هزار و 600 هکتار از سه هزار و 200 هکتار مساحت بینالود به واحدهای صنعتی اختصاص دارد.
وی گفت: 31 واحد تولیدی در شهرک صنعتی بینالود و شرکت ایران خودرو خراسان در این منطقه فعالیت دارد که برخی از کارکنان این واحدها شبها در بینالود به سر نمی برند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود افزود: با کمک مدیران استانی اجرای پروژه مسکن مهر این شهر سرعت گرفت به طوری که اکنون از سه هزار و 700 واحد مسکونی این طرح، هزار و 600 واحد افتتاح شده و مردم در آن ساکن شده اند.
وی اظهار داشت: بخش باقیمانده از پروژه مسکن مهر بینالود به انبوه سازان واگذار شده و در این زمینه تعداد پیش قراردادها در این بخش از 45 قرارداد در سال 95 به 98 قرارداد در سال 96 افزایش یافت.
وی گفت: دفاتر پیشخوان دولت نیز در بینالود مستقر شده اند تا واگذاری واحدهای مسکن مهر به انبوه سازان سرعت گیرد.
یزدانی افزود: تامین روشنایی سایت مسکن مهر، ارتقای ناوگان حمل و نقل درون شهری از مینی بوس به اتوبوس، آسفالت معابر، احداث و تکمیل درمانگاه و بسیاری اقدامات زیربنایی و روبنایی دیگر باعث افزایش جمعیت ساکن در بینالود شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه انتقال آب از چاه ها به بینالود نیز این نهاد به کمک شرکت آب و فاضلاب استان آمده و احداث 50 درصد از خطوط انتقال آب به صورت تهاتر به شرکت عمران بینالود واگذار شده است.
وی گفت: از آنجا که آب پشت سد طرق تامین کننده نیاز شهر مشهد نیست، قرار است از این سد برای تامین آب بینالود استفاده شود.
شهر جدید بینالود دومین شهر جدید خراسان رضوی است که حدود سه هزار و 300 هکتار وسعت دارد که از این میزان یکهزار و 100 هکتار آن مسکونی است.
شهر جدید بینالود در حدود 60 کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد، نزدیک نیشابور و در دامنه جنوبیِ کوه بینالود قرار دارد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.