دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم گفت: هدف اصلی از راه اندازی دفتر شیخ زکزکی، که با همکاری آستان قدس رضوی افتتاح شده، حفظ و تحکیم وحدت مسلمین است و این دفتر اطلاعات صحیحی را از وضعیت و حال ایشان مخابره خواهد کرد.
حجت الاسلام محمدحسن اختری اظهار داشت: سیدابراهیم زکزکی، عالم برجسته شیعی بود که با ایثارگری و فداکاری برای توسعه معارف اهل بیت (ع) تلاش کرد و همواره دغدغه خدمت به مردم ستمدیده نیجریه را داشت.
وی بیان کرد: شیخ زکزکی از مبارزان و فعالان مذهبی شیعی است که استکبار برای مقابله با فعالیت هایش، او را به اسارت گرفت و سعی کرد وی را در حصر رسانه ای قرار دهد.
وی بیان کرد: عالم ربانی سیدابراهیم زکزکی به عنوان یک شخصیت برجسته و خدمتگزار به اسلام شناخته شده است و راه اندازی دفتری به نام ایشان، افتخاری برای ایرانیان به شمار می رود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: یکی از بزرگترین اهداف نظام اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، ایجاد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است لذا هدف اصلی از افتتاح دفتر شیخ زکزکی، گسترش پیام اسلام و مفاهیم اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم گفت: شیخ زکزکی به مثابه یکی از یاران امام حسین (ع) در مقابل دشمنان اسلام مقاومت کرد و سختی های این مقاومت او را خسته نکرد.
حجت الاسلام کاظم صدیقی اظهار داشت: هم اکنون میلیون ها شیعه در نیجریه، بدون هیچ سلاحی ترس در دل دشمنان انداخته اند و قطعا نهضت آنان مانند نهضت امام راحل پیروز خواهد شد زیرا همواره خون بر شمشیر پیروز است.
وی اظهار داشت: شیخ زکزکی قهرمان معنویت و دینداری است که تقدیم 6 پسر در مبارزه برای حفظ اسلام، نشان از اخلاص بالای این بزرگوار و اراده قوی او برای مبارزه با دشمن دارد زیرا هرگز مایوس نشد.
نماینده شیخ زکزکی در ایران نیز در این مراسم گفت: نبرد دولت نیجریه با شیعیان یک جنگ فراموش شده بود و آنچه بر سر شیخ زکزکی و خانواده اش آمد، بسیار دردناک است.
محمدحسن شجاعی فرد افزود: ایجاد دفتر سیدابراهیم زکزکی در ایران در راستای احیای ارزشهای این جنگ فراموش شده است لذا این دفتر اخبار شرایط ایران و شیعیان نیجریه را مخابره می کند و با هماهنگی سایر نهادهای انقلابی کشورهای اسلامی، همایش ها و حلقه های فکری برای تبادل تجربیات برگزار می نماید.
به گزارش ایرنا، دفتر شیخ زکزکی با پیگیری نماینده بین المللی شیخ زکزکی و همکاری آستان قدس رضوی راه اندازی شد و در این مراسم معاون امنیتی و سیاسی ناجا، نمایندگان نهادهای انقلابی بین المللی و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی حضور داشتند.
فعالیت‌های سیدابراهیم زکزکی، از دهه 1980 تا کنون سبب گرویدن تعداد زیادی از بومیان نیجریه به مذهب شیعه شده است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.