امیر دلداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 73 هزار و 206 مورد بازدید از صنوف مختلف خراسان رضوی توسط بازرسان اصناف انجام گرفت که منجر به تشکیل پنج هزار و 800 پرونده تخلف به ارزش 24 میلیارد ریال شد.
وی ادامه داد: در همین مدت 50 هزار و 722 مورد بازرسی از صنوف مختلف مشهد انجام و چهار هزار و 232 پرونده تخلف به ارزش 21 میلیارد ریال تشکیل شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: تخلفات احصا شده از صنوف مختلف در استان طی این مدت گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، نداشتن نرخنامه و عدم صدور صورت حساب است.
وی امتناع فروشندگان به ویژه عمده فروشان را از عرضه کالا به بهانه مشخص نبودن نرخ، تخلف اعلام و بیان کرد: فاکتور خرید کالاها پیش از نوسانات ارز و بعد از آن مشخص است و صاحب هر یک از صنوف باید با رعایت سود مجاز کالای خود را عرضه کند.
دلداری افزود: بالاترین سود مجاز در میوه و سبزی و صیفیجات دستچین به میزان 35 درصد و کمترین سود مجاز در طلا و نقره و پوشاک به میزان دو تا سه درصد است.
وی ادامه داد: شرکتهایی که اقدام به واردات کالا به نرخ ارز 4200 تومانی کرده اند با احتساب میزان سود مجاز اقدام به فروش می کنند و اگر ارز به آنان تعلق نگرفته باشد بر اساس قیمت تمام شده کالا و با احتساب سود مجاز اقدام به فروش کنند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی در مورد وضعیت بازار این استان نیز گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و گرانی برخی کالاها قدرت خرید مردم کاهش یافته و همچنان بازار با رکود مواجه است.
وی افزود: در این شرایط صاحبان برخی صنوف مانند تلفن همراه و پوشاک به قیمت کمتر از سود مجاز کالای خود را می فروشند.
دلداری در مورد گرانفروشی برخی از صنوف فروشنده موبایل هم گفت: در صورتی که فرد خریدار احساس کند قیمت گوشی تلفن همراه از حد مجاز با احتساب ارز 4200 تومانی بیشتر است بلافاصله مراتب را به واحد بازرسی اصناف واقع در خیابان شهید صادقی اطلاع دهد تا در کمترین مدت زمان ممکن به شکایت آنان رسیدگی شود.
هشت درصد واحدهای صنفی و 6.5 درصد اتحادیه های کشور در خراسان رضوی مستقرند و از مجموع اصناف استان 8.2 درصد توزیعی، 8.8 درصد خدمات فنی و 7.5 درصد اصناف تولیدی هستند. 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.