حسین محمودی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری مردم با سیاستهای اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعتهای اوج بار کمک شایانی به این صنعت در تامین برق مطمئن و پایدار برای تابستان امسال است.
وی ظرفیت تولید نیروگاههای برق را در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی پنج هزار و 420 مگاوات اعلام و بیان کرد: سه میلیون و 346 هزار و 663 مشترک در سطح این سه استان مصرف کننده نیروی برق هستند.
معاون شرکت برق منطقه ای خراسان ادامه داد: با اجرای طرحهای مدیریت مصرف، همکاری صنایع بزرگ کشور و مدیریت بار آنها تابستان امسال دو هزار و 300 مگاوات برق تامین خواهد شد. در این چارچوب سهم همکاری مشترکان فوق توزیع صنایع استانهای سه گانه خراسان در زمان اوج مصرف 100 مگاوات است.
وی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا مدیریت مصرف برق ضروری است لذا مشترکان باید با اقدامات خاص نظیر تنظیم کولر آبی روی دور کند، تنظیم کولر گازی روی 25 درجه و استفاده نکردن از جاروبرقی، لباسشویی و ظرفشویی در زمان اوج مصرف در کاهش مصرف برق همراهی لازم را داشته باشند.
اوج بار مصرف برق پارسال در خراسان رضوی 55 هزار مگاوات بود که پیش بینی می شود این رقم امسال با رشد پنج درصدی به 58 هزار مگاوات برسد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.