حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی آب و فاضلاب شهر سبزوار افزود: امسال با هدف پشت سر گذاشتن این تنش های آبی 87 طرح با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در این استان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها در 2 ماه گذشته به بهره برداری رسیده و بخش دیگر آن نیز در دست اجراست.
وی با اشاره به تداوم بحران در حوزه آب گفت: شهرهای دارای تنش آبی خراسان رضوی از 30 شهر به 53 شهر در سال 1400 افزایش خواهد یافت.
اسماعیلیان افزود: پارسال سه هزار انشعاب غیر مجاز در خراسان رضوی شناسایی و تعیین تکلیف شد و امسال نیز 2 هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شده است.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: امسال از محل اعتبارات وزارت نیرو، استانی و شرکت آب و فاضلاب هشت میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی شهر ششتمد این شهرستان اختصاص یافت.
احمد برادران افزود: برای بهبود کیفیت آب ششتمد، طرح آبرسانی از منطقه دارین به طول 30 کیلومتر در دست اجراست که تاکنون عملیات ساخت 2 مخزن 300 مترمکعبی، اتاقک چاه، حصارکشی و 12 کیلومتر خط انتقال انجام شده است.
وی اظهار کرد: از 600 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب این شهر، 200 کیلومتر فرسوده است که نوسازی آن نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی گفت: در یک سال گذشته 25 کیلومتر شبکه فرسوده و هفت هزار فقره انشعاب مشترکان شهری نوسازی شده و بیش از هفت کیلومتر شبکه جمع آوری در سطح شهر ایجاد شده است.
شهر سبزوار بیش از 250 هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مورد نیاز آن از 40 حلقه چاه تامین شده و با 150 کیلومتر خط انتقال و 15 ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.