حسن رحیم پور ازغدی، پنجشنبه در نشست علمی نقد افراطی گرایی مذهبی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد افزود: تفکر شیعه انگلیسی از صدر اسلام وجود داشته و در هر دوره نماینده ای داشته است.
وی ادامه داد: طرز تفکر شیعه انگلیسی باعث شد امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین(ع) تنها بمانند و حکومت از دست امام حسن(ع) خارج و به معاویه منتقل شود.
وی با بیان اینکه از راه پخش سخنرانی های شیعیان افراطی سر بسیاری از افراد بیگناه بریده می شود، افزود: جریانهای ضدشیعه با توسل به سخنرانی شیعیان افراطی به نفع خود تبلیغ و عضوگیری می کنند.
رحیم پور ازغدی اظهار کرد: در کلیسای پروتستان، کشیش ها در کنار آموزش امور مذهبی، هنرهای مختلف کاربردی هم یاد می گیرند و جاهایی که برای تبلیغ می روند به فقرا، گداها و بیماران در دورترین نقاط آفریقا خدمت کرده و با محبت و خدمت حتی مسلمانان را مسیحی می کنند.
وی افزود: امروز بعد از 40 سال هنوز می گوییم نیاز به تربیت طلاب متخصص در امور مختلف مذهبی و ادیان گوناگون داریم. همین حرفها سی، چهل سال پیش هم بیان می شد. مدیران حوزه ها، مراجع و روحانیان متوجه خطر نیستند. هر چند حوزه های علمیه نسبت به اوایل انقلاب تغییر کرده اما نیاز به تغییرات اساسی تری داریم.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.