به گزارش روز دوشنبه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، عبدالوهاب سهل آبادی در نشست اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز در مشهد برگزار شد، خواستار توقف فشار بانکی و مالیاتی بر تولید کنندگان شد.
وی افزود: در شرایط حساس کنونی بانکها، سازمان تأمین اجتماعی، نظام مالیاتی و دستگاههای خدمات رسان باید به کمک تولید بشتابند.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کنونی کارآفرینان مربوطه به شرایط 'بیرونی' است و تولیدکنندگان در ایجاد آن نقشی ندارند.
سهل آبادی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با برون سپاری فعالیتها از ظرفیتهای خانه های صنعت، معدن و تجارت به نحو مطلوبتری استفاده کند.
وی روند کنونی پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را نامناسب دانست و افزود: دستگاههای اجرایی و سازمان تأمین اجتماعی باید تولیدکنندگان را حمایت کنند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در این نشست با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی رویه برخی دستگاههای اجرایی، شعاری و بدون اقدامات عملی است، گفت: مالیات در کشور ضد توسعه عمل می کند و در خدمت تولید و کارآفرینی نیست.
محمد رضا مرتضوی با انتقاد از آنچه 'صدور بی رویه پروانه های بهره برداری و مجوز تأسیس' دانست افزود: در حالی که در بسیاری از رشته ها با انباشت تولید مواجهیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان مجوز تاسیس صادر می کند و این اقدام در حالی صورت می گیرد که در برخی صنایع تا 70 درصد ظرفیت خالی داریم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست از تعامل سازنده دستگاه قضایی استان با تولیدکنندگان خبر داد و گفت: این تعامل و تلاش می تواند برای بسیاری از دستگاههای خدمات رسان الگو قرار گیرد.
حسن حسینی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات تولید مربوط به دستگاههای اجرایی و خدمات رسان است، افزود: آنچه بیش از همه تولیدکنندگان را رنج می دهد، تحریم های داخلی است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با تاکید بر تعامل دولت و بخش خصوصی گفت: طبق قانون نمی توانیم جلو سرمایه گذاری جدید را حتی اگر با انباشت در آن زمینه مواجه باشد، بگیریم.
رضا رحمانی مقدم افزود: آماده واگذاری و برون سپاری فعالیتها به تشکل تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت به شرط قبول مسئولیت هستیم.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.