فرود عسگری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون استان خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور توانمند سازی تجارت و رسیدن به استانداردهای جهانی، ایجاد پنجره واحد تجاری و بسته حمایت از تولید و صادرات و واردات در دستور کار گمرک قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: با توجه به مشکل نقدینگی در کشور تولید کنندگانی که اقدام به واردات کالا می کنند می توانند قسمتی از کالاهای وارداتی را به عنوان وثیقه در اختیا گمرک قرار داده و بقیه آن را بدون پرداخت عوارض ترخیص و از محل تولید و فروش این کالاها حقوق و عوارض کالاهای باقی مانده را پرداخت و بقیه کالاها را نیز ترخیص کنند.
وی گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تمام گمرکات کشور در حداقل زمان ممکن از سیستم های ایکس ری برخوردار شوند که در این راستا بیش از 90 درصد آنها شناسایی شده اند.
عسگری به جایگاه گمرک استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: گمرک این استان از نظر ورودی و خروجی ترانزیت در کشور مقام نخست را دارد و در 2 گمرک دوغارون و سرخس سالانه بیش از سه میلیون تن انواع کالا ترانزیت می شود.
وی گمرک دوغارون را یکی از پنج گمرک برتر کشور اعلام کرد و گفت: گمرک دوغارون تایباد با قدمت 100 ساله یکی از مهمترین گمرکات کشور است که سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا در این گمرک ترانزیت و به افغانستان صادر می شود.
وی اظهار کرد: گمرک دوغارون با تردد روزانه بیش از چهار هزار نفر رتبه نخست تردد مسافر را دارد.
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان تایباد نیز در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.