سید ابوالفضل رضوی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خواف سهم خراسان رضوی را از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و مناطق محروم امسال شش هزار و 100 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این تسهیلات در روستاهای مرزی با کارمزد چهار درصد، عشایری شش درصد، سایر مناطق روستایی 9 درصد و مناطق شهری 18 درصد پرداخت می شود و دوره بازپرداخت همه آنها شش ساله است.
وی افزود: اگر طرحی در این مناطق به اشتغال دائم منجر شود تسهیلات اشتغالزایی به آنها پرداخت می شود.
فرماندار خواف نیز در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید با وجود محدودیتهای مالی طرحهای بسیار خوب و اثربخشی در زمینه های صنعتی، عمرانی، گازرسانی، برقرسانی، توسعه و عمران شهری و روستایی، معادن، حمل و نقل و اشتغال پایدار در این شهرستان اجرا کرده است.
محمدرضا پهلوان نژاد امنیت حاصل در خواف را مرهون وفاق و همدلی مردم و مسوولان توصیف و بیان کرد: با وجودی که این شهرستان تلفیقی و دارای 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است ولی همواره به عنوان نماد وحدت، وفاق و انسجام در سطح خراسان رضوی و کشور زبانزد است.
وی مشارکت بالای 90 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برگ زرین دیگری از انسجام مردم در خواف دانست و آن را نشانگر بصریت و آگاهی مردم این شهرستان توصیف کرد.
فرماندار خواف همچنین وجود بهترین تونل بادی در منطقه نشتیفان و حجم عظیم سرمایه گذاری، وجود نیروی انسانی مستعد و علاقه مند را از ظرفیتهای اصلی این شهرستان ذکر و بیان کرد: زیرساختهای آب و حمل و نقل یکی از مهمترین مشکلات خواف است که با برطرف شدن موانع زیرساختی، ثبت نام 500 نفر در 'سامانه رصد' و درخواست تسهیلات اشتغالزایی می توان ضمن اشتغال پایدار در منطقه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.
نماینده خواف و رشتخوار نیز در این نشست به حجم بالای سرمایه گذاری در خواف از جمله منطقه سنگان اشاره و بیان کرد: سفره های زیرزمینی این شهرستان جوابگوی حجم برداشت آب برای مصارف صنعتی و معدنی نیست.
محمود نگهبان افزود: همچنین توسعه زیرساختهای آب و حمل و نقل از اولویتهای اساسی شهرستان خواف است.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. این شهرستان شامل چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی 96 روستا دارد. 65 هزار نفر از جمعیت خواف ساکن روستاها هستند.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.