رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این آیین گفت: مشکلات جهان اسلام به خاطر عمل نکردن به قرآن است و گرنه حافظان قرآن بسیار هستند. هر جا به تعالیم و دستور قرآن عمل کرده ایم موفق بوده ایم.
حجت الاسلام علی محمدی سیرت افزود: قرآن به مسلمانان می گوید زیر بار ظلم و استکبار نروند اما برخی سرمداران کشورهای منطقه با وجود چاپ قرآنهای زیبا، به دستور این کتاب مقدس عمل نمی کنند. اینها پذیرفته اند که نوکری آمریکا کنند و رئیس جمهوری آمریکا هم آنها را گاو شیرده بنامد.
وی ادامه داد: قرآن مسلمانان را به وحدت سفارش می کند و ما هم در مسابقات بین المللی همه کشورهای اسلامی را دعوت می کنیم اما همین کشورهای نوکر آمریکا نمایندگان خود را برای شرکت در مسابقات به ایران نمی فرستند به خاطر اینکه مسابقات ما خنثی و بی تفاوت نیست و جهت دار است.
وی اظهار کرد: شعار ما یک کتاب و یک امت است. شعار ما حمایت از مظلومان و مقاومت در برابر استکبار و ظلم ظالمان است و ما این را در مسابقات خود نیز داریم.

*قرآن راه نجات است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: دنیا در عرصه مسائل و موضوعاتی که پیش رو دارد با تفکرهای مختلفی که ارائه کرده با بن بستهایی مواجه شده است و در تحیر به سر می برد و راه نجات قرآن و عمل به آن است.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: در مجلس شورای اسلامی تلاش کرده ایم در مسیر توسعه ارتباط و انس با قرآن زیرساختها و امکانات لازم را فراهم کنیم و در این راه سند مشترکی هم با چند وزیر و برخی از معاونان رئیس جمهوری و بعضی موسسات به صورت مشترک اجرا خواهد شد.

*حضور 35 کشور در مسابقات بین المللی قرآن
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی نیز در خصوص این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان هر دو سال یکبار برگزار می شود. امسال در مرحله نخست 220 نفر به صورت غیر حضوری و با ارسال صوتهای قرآن خود شرکت کردند و از میان آنها با نظر داوران70 نفر انتخاب شدند.
عیسی علیزاده افزود: از میان این 70 نفر هم در مرحله پایانی 44 نفر از 33 کشور برای مسابقات برگزیده شدند که در این دوره با هم به رقابت پرداختند. چهار داور بین المللی از مصر، اردن، اندونزی و افغانستان در کنار داوران ایرانی، رقابت قاریان را زیر نظر داشتند.
وی گفت: در پایان این مسابقات در بخش حفظ کل قرآن ایران، نیجریه و اندونزی مقامهای اول تا سوم را به دست آوردند و در بخش قرائت نیز ایران، افغانستان و عراق اول تا سوم شدند.
ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان از هفتم اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده بود.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.