آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در مراسم گشایش همایش روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: در میان متدینین، بعضی چهره‌های روحانی و در برخی ابعاد در حوزه‌های علمیه سکولاریسم نفوذ کرده و جریانهای سیاسی هم وارد بلای سکولاریسم شده و با همه مبانی نظام زاویه پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: متاسفانه به جایی رسیده ایم که تا امر به معروف می کنیم و صحبتی انجام می دهیم جریانهای مختلف سیاسی و علمای اعلام به ما نصیحت می‌ کنند که موقعیت اقتضا نمی ‌کند و این حرفهایی که زده ای درست نیست.
امام جمعه مشهد گفت: حتی مقام معظم رهبری هم وقتی وارد عرصه می‌شوند بعضی از متدینین با ایشان زاویه پیدا می‌ کنند و می ‌گویند درگیر شدن با دنیا درست نیست. موضوع معیشت مردم و اقتصاد را به پیش می کشند. با همین منطق مردم کوفه با امام حسین(ع) جنگیدند.
وی افزود: الان که دشمن از پنجره جنگ نرم وارد شده می ‌گویند نباید از منکرات جلوگیری و امر به معروف و نهی از منکر کرد. عده‌ای علاوه بر اینکه نهی از منکر نمی کنند می‌آیند و نصیحت می‌کنند که تند نباشید. آیا اینکه کنسرت باید براندازی شود حرف تندی است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: مشهد پایگاه تهاجم دشمن شده است. یک فروشگاه لباس زیر زنانه قرار بود افتتاح شود و یک شرکت سینمایی مجوز برگزاری مراسم آن را از ارشاد گرفته است که در کانون شهر مشهد و نزدیک حرم مطهر امام رضا(ع) مراسم قرعه‌ کشی، طنز، و اجرای 20 دقیقه آوازخوانی داشته باشند. فسق و فجور آشکار در کانون شهر مشهد انجام می دهند و تا فریاد بزنیم، جریانهای مختلف سیاسی و غیرسیاسی از برگزارکنندگان مراسم حمایت می‌ کنند.
وی گفت: طرف ما نه آمریکا بلکه استاندار، وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیرکل ارشاد هستند. علما، بزرگان سیاستمداران و اصولگرایان به ما نصیحت می کنند تند نباشیم در حالی که هیچکس نمی گوید چرا این مجوز در شهر امام رضا(ع) صادر شده است. باید توجه کنیم که نباید ایجاد شادی و نشاط در جامعه به قیمت غضب خدا باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز تبلیغات راه خود را گم کرده است. باید متناسب با هر روز سیاست تبلیغاتی ما با تغییر و تحول روبرو شود. هرچه بر قدرت، توان و توسعه انقلاب اسلامی افزوده می ‌شود به همان میزان مخالفتها و درگیری با ما شدیدتر می شود. دشمن در مقابله با نظام اسلامی ما و در مقابل این اقتدار و تعالی آرام نمی‌نشیند. دشمن را از در بیرون کرده ایم و از پنجره جنگ نرم و مسائل فرهنگی به صورت قوی وارد می شود.
وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده که چهره دین را از انقلاب بگیرد. سلاح و ابزار ما در مقابله با جنگ نرم، تبلیغ است. اگر نتوانیم جریان نظام خودمان را در عمق دین باوری جامعه وارد کنیم در این جبهه شکست خورده ایم و مردم از انقلاب و نظام جدا می‌شوند.
آیت الله علم الهدی گفت: جامعه پذیرای مسائل و امور دینی است چنانکه نوروز امسال 76 هزار مورد امر به معروف و نهی از منکر در مشهد انجام و تنها 60 مورد با مقاومت روبرو شد که همان نیز با سازش حل شده و به مرحله تشکیل پرونده نرسیده است.
همایش سراسری روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تا جمعه آتی در مشهد ادامه دارد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.