احمد برادران روز شنبه در دیدار با امام جمعه سبزوار افزود: خرید کالای ایرانی تشویق اقتصاد ملی است. با رغبت مردم به کالای ایرانی اقتصاد و اشتغال کشور رونق بیشتری می یابد. فرهنگ سازی درباره خرید کالای ایرانی با کیفیت کالا پیوند دارد و تولیدکنندگان باید کالاهای با کیفیت و قابل رقابت، تولید کنند.
وی مهمترین مولفه در حوزه اقتصاد مقاومتی را تولید و اشتغال با موضوع توجه به کالای داخلی و تولید ملی ذکر و بیان کرد: با تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید، در کشور تحول ایجاد می شود. خرید و مصرف کالای داخلی سبب می شود در بخش تولید و مواد اولیه افزایش تولید حاصل شود.
فرماندار سبزوار در ادامه به ظرفیتهای صنعتی و معدنی این شهرستان اشاره و بیان کرد: سبزوار از لحاظ کیفیت برخی مواد معدنی شامل کرومیت، منگنز، گرانیت، سنگ نمای ساختمانی، منیزیت و مس رتبه بالایی در خراسان رضوی دارد.
وی همچنین به 50 هزار هکتار زمینهای زراعی و باغی در سبزوار اشاره و بیان کرد: این شهرستان در زمینه پرورش دام، طیور، عسل، گیاهان دارویی و شیلات در زمره شهرستانهای برتر استان خراسان رضوی قرار دارد. برای تقویت تولید و اشتغال، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دستور کار دفتر سرمایه گذاری سبزوار قرار گرفته است.
امام جمعه سبزوار نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 1397 گفت: حمایت مسئولان و مردم از کالای داخلی علاوه بر اینکه سبب رونق تولید واشتغال می شود جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه دشمن را نیز خنثی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: تولیدکنندگان کالاهای داخلی محصولات باکیفیت و قیمت مناسب را به مردم ارائه دهند چون تولید کالای بی کیفیت ناامیدی مردم نسبت به مصرف کالای داخلی را به همراه دارد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.