حجت ‌الاسلام جعفر مهدوی خواه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی تعطیلات نوروز امسال طرح آرامش بهاری در 11 بقعه این شهرستان به اجرا در آمد و 23 روحانی در این بقعه ‌ها مستقر شدند.
وی اظهار کرد: در این مدت 45 هزار بطری آب‌ معدنی به ‌صورت رایگان از محل موقوفات در اختیار زائران قرار گرفت و 50 خادم افتخاری در بقاع متبرکه به زائران خدمت رسانی کردند.
وی با بیان اینکه بقعه امامزاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم (ع) و بقعه امامزاده جلیل شهرستان قوچان 2 بقعه مهم و زائرپذیر در مسیر تردد زائران رضوی هستند گفت: از آغاز سفرهای نوروزی 57 هزار و 500 زائر از بقعه امامزاده سلطان ابراهیم و 33 هزار و 650 زائر از بقعه امامزاده جلیل دیدن کردند.
حجت ‌الاسلام مهدوی خواه افزود: در این ایام 2 هزار و 850 مسافر در بقاع شهرستان قوچان اسکان یافتند که از این تعداد 2 هزار و 530 نفر در بقعه امامزاده سلطان ابراهیم اقامت گزیدند.
وی اظهار کرد: خیمه معرفت نیز شامل غرفه ‌های مشاوره وقف و خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه کودک و نوجوان در 2 بقعه یاد شده برپا شد و 11 هزار و 460 نفر از این خیمه ‌ها دیدن کردند.
وی گفت: با توجه به حضور زائران در بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم، برادر حضرت امام رضا (ع) ظرفیت اسکان برای روزانه 150 نفر در این مکان فراهم شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان ادامه داد: این اداره در ایام نوروز آمادگی اسکان اضطراری تا 2 هزار نفر را داشت.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
1922/7501/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.