دکتر احمد شریعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 25 اسفند گذشته همزمان با آغاز طرح تشدید نظارتهای نوروزی دامپزشکی تاکنون هفت هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده های خام دامی در سطح خراسان رضوی انجام شده است.
وی ادامه داد: در پی این بازدیدها فراورده های خام دامی غیربهداشتی، تاریخ مصرف گذشته، دچار شبهه در تاریخ انقضا و نگهداری نامناسب کشف و ضبط می شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همه کشتارگاههای دام و طیور در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی وارد چرخه مصرف می شوند.
وی افزود: طی این مدت حدود 65 هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از چهار میلیون قطعه طیور در کشتارگاههای دام و طیور خراسان رضوی ذبح شده اند.
او تاکید کرد: با متخلفانی که به صورت دستفروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم رضوی اقدام به عرضه غیرمجاز انواع مواد پروتئینی و گوشتی می کنند بطور جدی برخورد می شود.
طرح نوروزی تشدید نظارتهای دامپزشکی خراسان رضوی از 25 اسفند در شهرستانهای استان خراسان رضوی آغاز شد و تا 15 فروردین جاری ادامه دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.