نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم شهادت را دارای مراتب ذکر و بیان کرد: برخی براثر حادثه ای به شهادت رسیدند که ‌شهادت غیرارادی است و برخی شهادت ارادی داشته اند که جایگاه و رتبه بالاتری در پیشگاه خداوند نصیبشان شده است.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: زندگی شهید عماد مغنیه سراسر در مسیر مجاهدت و مبارزه با صهیونیسم و استکبار بود. وی طراح، مجری و ‌مباشر بود و از همان ابتدا مجاهدتش ارادی و در مسیر شهادت قرار داشت. برای او شهادت نقطه آخر بود نه اینکه شهادت آرزویش باشد.
وی ادامه داد: اینکه برخی آرزوی شهادت کرده و تصادفی به شهادت می رسند نقطه کمال نیست بلکه نقطه کمال این است که ما با تمام توان در مسیر اسلام مجاهدت کرده و هستی خود را در این راه بدهیم و به شهادت نائل شویم. باید شهادت مقصد باشد و در این راه همه ظرفیت خود را پای دین و در راه پیامبر(ص) بریزیم.
امام جمعه مشهد گفت: مجاهدان در شهادت ارادی اینگونه به لقاالله رسیدند و در این مسیر قدم گذاشته اند و در نقطه آخر قربانی و فدایی خدا شدند. شهدای ما اینقدر عزت و عظمت دارند که خداوند می فرماید آنان زنده اند و شما مردم نمی توانید زندگی آنان را درک کنید لذا این شهدا بازخواست کننده و مدعی ما هستند. پس نخستین تقدیر ما از مادر شهید است زیرا سرمایه و‌ حیات انسانی خود را صرف دین و‌ خدا کرد و بعد تقدیر از همسر شهید است که سرمایه زندگی مشترک خود را فدای اسلام نمود.
وی افزود: ارزش فرزند شهید نیز به این است که یادگار جان داده راه خداست و قرار است تدام بخش راه شهید باشد والا اینکه فردی از چنین پدر و مادری متولد شده باشد فضیلت نیست.
همچنین در این مراسم که با اجرای سرود و نمایش کلیپ همراه، از جمعی از مادران و همسران شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی تقدیر و تجلیل شد.
حاج عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله لبنان متولد سال 1962 میلادی، 12 ژانویه 2008 در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در شهرک کفرسوسه در دمشق پایتخت سوریه شهید شد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.