مهدی فروزان سه شنبه شب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: تا پایان بهمن امسال 30 میلیون و 585 هزار و 567 مسافر و زائر به این استان سفر کردند. ارائه خدمات به مسافران باید در شان زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) باشد و برای رسیدن به این هدف باید عملکرد دستگاههای متولی سفر در پایان سفرهای نوروزی بررسی و نتیجه آن جمع بندی شود تا اشکالات مشخص و رفع شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در خصوص برنامه های پیش بینی شده این اداره در ایام نوروز گفت: 46 نقطه پر تصادف در جاده های استان جهت استقرار استراحتگاههای موقت مشخص و آماده خواهد شد.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: علاوه بر برگزاری جشن نوروزگاه در مشهد، نمایشگاه صنایع دستی از چهارم تا 11 فروردین در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
وی از پیش بینی برقراری قطار در مسیر مشهد - نخجوان و سفر روزانه 40 هزار و 300 مسافر در مسیر ریلی مشهد در همین ایام نیز خبر و ادامه داد: اسکان 116 هزار نفرشب مسافر در اقامتگاههای رسمی و در مجموع 343 هزار نفرشب در اقامتگاههای رسمی و غیررسمی مشهد در ایام نوروز آتی پیش بینی شده است.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تمهیدات ترافیکی ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی به مناسبت لحظه تحویل سال و سخنرانی رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد.
سرهنگ علیرضا حاجی زاده افزود: این محدودیتها در بافت اطراف حرم مطهر از ساعت 24 روز 29 اسفند تا پایان سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز یکم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و محدودیتهای ترافیکی به صورت پلکانی و کم کم در محدوده انجام می شود.
وی ادامه داد: پارکینگهای زیرگذر حرم مطهر از 24 ساعت قبل از سال تحویل پذیرش خودرو نخواهند داشت.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز گفت: از 25 اسفند جاری تا 17 فروردین آتی در سه مقطع برخی محدودیتها در جاده های استان اعمال می شود.
سرهنگ هادی امیدوارافزود: یکی از مشکلهای پیش رو ظرفیت محدود آزادراه شهید شوشتری در زمان وقوع حوادث ترافیکی است و باید مسیرهای جایگزین برای خروج خودروها از این جاده تامین شود. با وقوع حوادث ترافیکی در زمان خروج خودروها از مشهد مشکل داشته ایم و این مساله بواسطه خستگی در حلقه ای به شعاع 150 تا 200 کیلومتری مشهد موجب بروز تصادف می شود لذا از دستگاههای متولی می خواهیم حداقل با استفاده از ایستگاههای صلواتی قدری ازمشکل خستگی و خواب آلودگی رانندگان در مسیرهای خسته کننده بکاهند.
وی با پیش بینی افزایش 10 درصدی سفرهای نوروزی ادامه داد: 90 درصد این سفرها زمینی خواهد بود که می طلبد مسئولان امر توجه بیشتری به جاده ها داشته باشند. از جمله این اقدامات می تواند تدارک فرمانداران شهرستانهای مسافرپذیر برای پذیرایی از مسافران عبوری در پارکهای واقع در خروجی شهرهایشان باشد.
شهردار مشهد نیز گفت: از دو هفته پیش به صورت سه نوبته 30 هزار کارگر شهرداری در حال آماده کردن شهر برای استقبال از زائران حضرت رضا(ع) هستند و این روند کماکان ادامه دارد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: امسال چند کار ویژه برای آماده کردن پارکینگ و افزایش این ظرفیت انجام شد چنانکه خرابه های اطراف حرم مطهر به فضای سبز و قابل استفاده برای استراحت تبدیل شده است.
وی ادامه داد: برنامه تلفن همراه 'مشهدی شو' تا پایان اسفند ماه به بهره برداری می رسد تا مسافران و کاربران بتوانند ازطریق این اپلیکیشن از خدمات موجود در شهر از جمله اطلاعات شهری، آدرس پارکینگها و سایر امکانات شهر بهره مند شوند.
شهردار مشهد همچنین به توزیع 200 هزار نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری اشاره و بیان کرد: این نهالها در 40 مکان شهری میان شهروندان توزیع شده است.
وی همچنین گفت: خط 2دوم مترو برای جا به جایی 200 هزار نفر مسافر در روز راه اندازی شد اما متاسفانه حتی هزار مسافر در روز را نیز جا به جا نمی کرد زیرا هنوز سامانه ایمنی آن نصب نشده و واگن نیز به اندازه کافی نداشت و مشکلات کمبود تجهیزات ازقبیل پله برقی نیزمشکلاتی را ایجاد کرده بود. 220 میلیارد تومان تا امروز هزینه شده و به زودی با اضافه کردن دو ایستگاه دیگر به خط دوم مترو دو خط قطار شهری مشهد به یکدیگر متصل خواهند شد.
شهردار مشهد همچنین از بازگشایی میدان سعدی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ایستگاه اتوبوس، تاکسی و خودورهای شخصی در اطراف ایستگاه راه آهن مشهد نیز به زودی راه اندازی خواهند شد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز گفت: در روزهای معمولی روزانه بیش از 10 هزار خادم رضوی در حرم مطهر رضوی خدمت می کنند اما با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز 260 هزار نفر از خدمه این آستان از 25 اسفند تا 13 فروردین به حالت آماده باش و آماده خدمت به زائران بارگاه منور هستند.
سید خلیل منبتی افزود: 200 نفر ویلچرران در مسیرهای منتهی به حرم و بارگاه رضوی و 100 دستگاه مینی بوس بصورت رایگان زائران را در این مسیر جابجا می کنند.
وی گفت: آستان قدس رضوی روزانه 10 هزار صبحانه و نهار و شش هزار شام در مبادی و اماکن حضور مسافران و زائران و روزی 30 هزار وعده غذایی در میهمانسرای حضرت در حرم مطهر برای پذیرایی از زائران این آستان تدارک دیده است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.