یحیی قاینی پور، پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از مشهد بیشترین بارش دیشب در شهرستان های فریمان و جغتای به ترتیب با 15 و 14 میلی متر گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش باران که از عصر دیروز در خراسان رضوی آغاز شده و تا روز شنبه آینده ادامه دارد، بیشتر برای مناطق جنوب و جنوب شرقی استان پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بیشترین حجم بارشها از دیشب تا ظهر امروز رخ خواهد داد و پس از آن از حجم بارشها کاسته خواهد شد.
وی بیان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته پدیده مه گرفتگی برای چند روز پیش رو به ویژه در ساعات بامداد و اوایل صبح به شکل گسترده ای در سطح استان خراسان رضوی پیش بینی شده است.
قاینی پور با اشاره به افت 6 درجه ای دمای روزانه در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای دیروز مشهد 18درجه سلسیوس بود که برای امروز به 12 درجه می رسد و برای روز جمعه افزایش یافته و به 17 درجه خواهد رسید.
مسئول مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای 6 درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه 24 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان در 24ساعت گذشته بوده اند.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی دیروز با صدور اخطاریه ای نسبت به وقوع بارشها همراه با وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داده بود.
بر اساس این گزارش وقوع بارشهای رگباری توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید در سطح خراسان رضوی پیش بینی شده است.
خراسان رضوی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک با میانگین بارندگی کمتر از کشور است، به طوری که میانگین سالانه بارندگی در کشور حدود 250 میلی متر و در خراسان رضوی کمتر از 210 میلی متر است.
363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.
سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود. 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار باغ است. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.