محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: حل این مشکلات که به صورت ویژه در شهر مشهد با پایین بودن کیفیت ارتباطات همراه بود طی چهار ماه گذشته با ماموریت ویژه مجموعه های ارتباطی با افزایش مطلوبیت همراه بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد هشت برابری شاخص مطلوبیت در این زمینه طی چهار ماه اخیر، تا 27 اردیبهشت آتی فرصت برای بازگرداندن سطح کیفیت ارتباطی در خراسان رضوی به حد استانداردهای ملی و بین المللی وجود دارد اما پیش بینی می شود تا عید نوروز این مهم محقق شود.
وزیر ارتباطات گفت: توسعه زیرساختها در حوزه اقتصاد فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال موجب توسعه کسب و کار در این حوزه می شود. با توجه به اینکه بیکاری از چالشهای پیش روی جوانان است به واسطه توسعه فناوریها می توان توسعه اشتغال را رقم زد.
وی افزود: با امضای 19 تفاهمنامه میان بخشهای خصوصی، دانشگاهی و دولتی خراسان رضوی طی یک سال اخیر ایجاد حدود 20 هزار و 500 شغل در حیطه فناوری و ارتباطات استان میسر شده که اتفاق خوبی محسوب می شود.
آذری جهرمی ادامه داد: خوشبختانه امروز همه شهرهای استان خراسان رضوی از پوشش خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار شده اند. به این ترتیب هم اکنون مردم همه شهرهای این استان می توانند به صورت یکسان از خدمات استفاده کنند.
وی گفت: با تلاش ویژه به منظور برقراری امکانات ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار و روستایی تا پایان اسفند امسال 1320 روستای خراسان رضوی از امکانات ارتباطی همانند آنچه در نقاط شهری وجود دارد برخوردار می شوند.
وزیر ارتباطات افزود: 455 روستا شب گذشته در این زمینه فعال شده اند و 865 روستای باقیمانده تا پایان اسفند به این جرگه می پیوندند.
وی همچنین گفت: دولت و رئیس جمهوری مصمم هستند به وعده هایی که به مردم داده اند جامه عمل بپوشانند. طبیعتا چالشهایی در کشور وجود دارد اما بر این اعتقادیم مطالبات موجب رشد می شود لذا در جهت خدمت به مردم از کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.