عبدالناصر عرب پور روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد دهه فجر نیشابور افزود: از این مبلغ 792 میلیارد ریال از منابع دولتی و چهار هزار و 274 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک هزار و 186 میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
وی با اشاره به بهره برداری از واحد گندله سازی مجتمع فولاد خراسان با هزینه پنج هزار میلیارد ریال طی دهه فجر اظهار کرد: از دیگر طرحهای عمرانی که در این دهه به بهره برداری می رسد می توان به هفت طرح خدمات پزشکی و درمانی با هزینه 75.6 میلیارد ریال، هفت طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری با هزینه 311 میلیارد ریال، ساختمان جدید آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی با هزینه 150 میلیارد ریال و ساختمان کارگاهی و خوابگاه دانشکده فنی دخترانه نیشابور با هزینه 30 میلیارد ریال اشاره کرد.
وی گفت: گازرسانی به 30 روستای بخش مرکزی و میان جلگه نیشابور با هزینه 136 میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بار و 26 روستای تابعه با اعتبار 154 میلیارد ریال از دیگر برنامه های دهه فجر امسال در این شهرستان است.
عرب پور افزود: علاوه بر آن از پنج طرح میراث فرهنگی و گردشگری با هزینه 11.6 میلیارد ریال و 6 طرح برق رسانی با هزینه 61 میلیارد ریال رونمایی می شود.
وی اظهار کرد: همچنین طی دهه فجر امسال 6 طرح تجهیز مدارس با هزینه 21.65 میلیارد ریال، 12 طرح آبرسانی شهری و روستایی با هزینه 138 میلیارد ریال، 28 طرح شهرداری با هزینه 126 میلیارد ریال، یک پروژه راه بین شهری و روستایی با هزینه 7.5 میلیارد ریال و هفت واحد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد با هزینه سه میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: چهار ساختمان دهیاری و 16 طرح توسعه روستایی نیز با هزینه 22.8 میلیارد ریال طی دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

* برگزاری 600 گفتمان دینی و بیش از هزار برنامه فرهنگی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور نیز گفت: طی دهه فجر امسال به منظور تقویت گفتمان انقلاب اسلامی 130 مبلغ و مبلغه با هماهنگی آموزش و پرورش وارد مدارس خواهند شد و بیش از 600 گفتمان دینی و هزار برنامه فرهنگی در این راستا برگزار می شود.
حجت الاسلام علیرضا جوانشیری افزود: در مجموع 748 برنامه در حوزه های فرهنگی و ورزشی به دبیرخانه شورای هماهنگی دهه فجر نیشابور ارسال شده که به دلیل محدودیت زمان 211 برنامه از این تعداد برای درج در بولتن برنامه های دهه فجر انتخاب شده است.
وی اظهار کرد: طی دهه فجر امسال برای اولین بار تعدادی از فیلمهای جشنواره فیلم فجر همزمان با اکران در تهران از 18 تا 22 بهمن در نیشابور نیز به نمایش درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه سیاست ستاد دهه فجر توجه ویژه به مناطق آسیب پذیر است گفت: برنامه های فرهنگی این ایام در راستای نشاط آفرینی و تزریق شادی به جامعه در هشت نقطه حاشیه ای شهر برگزار می شود.
حجت الاسلام جوانشیری افزود: در 30 نقطه شهرستان به ویژه مناطق حاشیه شهر میز خدمت طراحی شده تا هرشب مسئولان پاسخگوی سوالات مردم باشند.
وی با بیان اینکه 85 روحانی مستقر در روستاها در قالب طرح هجرت در این دهه فعالیتهای ویژه خواهند داشت اظهار کرد: 33 برنامه قرآنی در سطح شهرستان با حضور قاریان بین المللی هر شب در یکی از مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.
وی گفت: در برنامه های دهه فجر امسال مردم با شرکت در آنها در قالب هیات های مذهبی نقش پررنگ خواهند داشت گفت: برپایی چادر سلامت، برگزاری مراسم شب شعر، کارگاههای آموزشی با موضوع اعتیاد، خانواده و فضای مجازی با همکاری سازمان های مختلف از دیگر برنامه های این ایام در نیشابور است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.