علیرضا رشیدیان روز جمعه در جریان بازدید از پروژه های شرکت آب و فاضلاب مشهد بر اهمیت مصرف بهینه آب توسط شهروندان نیز تاکید و بیان کرد: ساخت مخازن آب برای ذخیره سازی آب گامی مهم به منظور تامین آب شرب است.
وی افزود: در همین چارچوب همزمان با دهه فجر امسال مخزن 60 هزارمترمکعبی آب در مشهد بهره برداری می شود. یک مخزن 60 هزارمترمکعبی دیگر نیز در دست ساخت است که به زودی فعال می شود تا بخشی از کمبود مخازن آب مشهد مرتفع شود.
استاندار خراسان رضوی به اقدامات موثر شرکت آب و فاضلاب مشهد در حاشیه این شهر نیز اشاره و بیان کرد: رهاسازی فاضلاب در خیابانهای حاشیه شهر از معضلاتی است که هرچه سریعتر باید با تکمیل پروژه های فاضلاب در این مناطق برطرف شود.
وی بر استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز نیز تاکید و بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب سه هزار مترمکعبی تانکری بهار سال آینده بهره برداری می شود و با فعالیت این تصفیه خانه مشکل تخلیه فاضلاب تانکری شهر مشهد نیز مرتفع خواهد شد.
رشیدیان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب مشهد ظرف چند سال اخیر در خصوص اجرای شبکه های آب و فاضلاب بسیار فعال عمل کرده و پروژه های بسیار بزرگی را در بخشهای آب و فاضلاب اجرایی نموده که این روند باید با سرعت بیشتر ادامه یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در جریان این بازدید گفت: هم اکنون 100 درصد جمعیت این کلانشهر زیر پوشش شبکه آبرسانی و 65 درصد آنها تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.
علیرضا طباطبایی افزود: ظرف 2 سال اخیر 500 کیلومتر شبکه فاضلاب در داخل و حاشیه شهر مشهد اجرا شده است.
وی به اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در منطقه سیدی مشهد نیز اشاره و بیان کرد: در این منطقه 68 کیلومتر شبکه طراحی و تاکنون 38 کیلومتر آن اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب سپتاژ نیز مخصوص فاضلاب تانکری وچاههای جذبی است که با حجم سه هزار مترمکعب در شبانه روز با 40 میلیارد ریال اعتبار و 47 درصد پیشرفت در حال اجرا می باشد. تلاش می شود این پروژه در ماههای نخست سال آینده بهره برداری شود.
وی گفت: مخزن60 هزارمترمکعبی مشهد نیز بزرگترین مخزن ذخیره آب در شرق کشورمحسوب می شود که ظرف چند روز آتی به ئمناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
استاندار خراسان رضوی روز جمعه به همراه مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب مشهد از پروژه های این شرکت شامل مخزن ٦٠ هزار مترمکعبی، شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیدی و پروژه سپتاژ تصفیه خانه اولنگ(تصفیه خانه تانکری ) بازدید کرد.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه میزبان 27 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.