عبدالله احسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این میزان جوجه ریزی به طور میانگین بیش از 6 هزار و 500 تن گوشت سفید در شهرستان خواف تولید می شود.
وی با اشاره به احتمال شیوع بیماری های ویروسی و واگیر از قبیل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل زمستان، از متصدیان واحدهای مرغداری خواست با رعایت کامل مسائل قرنطینه ای بهداشتی و افزایش نظارت و کنترل لازم و ایجاد تعادل دمای سالن های مرغداری، از احتمال شیوع این بیماری ها بکاهند.
وی خسارتهای اقتصادی زیاد بیماری تب برفکی در نشخوارکنندگان را یادآور شد و از مایه کوبی 170 هزار راس دام سبک این شهرستان علیه این بیماری در امسال خبر داد.
احسانی تصریح کرد: مایه کوبی در نزدیکی مناطق حفاظت شده محیط زیست، مناطق عشایری، دامداری های با تراکم بالا و مناطق خطرپذیر در راستای افزایش سطح ایمنی دام ها و مقابله با این بیماری، به صورت رایگان انجام می شود.
وی دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی خواف در 9 ماهه امسال را برگزاری کلاس آموزشی و ترویجی برای مناطق روستایی توسط خانه های بهداشت، دامپزشکی و جهاد کشاورزی، کنترل و پایش شکار و زمستان گذرانی پرندگان در آبگیرها و تالابهای شهرستان با همکاری محیط زیست و جلوگیری از تردد خودروهای حمل مرغ و فراورده های خام دامی بدون مجوز توسط نیروی انتظامی ذکر کرد.
65 واحد مرغداری با ظرفیت اسمی یک میلیون و 300 هزار قطعه در هر دوره سه ماهه پرورش در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 60 واحد فعال هستند.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف در 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7545/2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.