به گزارش ایرنا، حجت الاسلام موسی الرضا صالحی نژاد روز شنبه در همایش بصیرت مردم تربت حیدریه افزود: این رویش ها و ریزش ها عاملی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه ای برای ظهور حضرت حجت(عج) هستند.
وی با بیان اینکه مفهوم رویش ها و ریزش در ادبیات سیاسی ایران بدان معنا است که نظام اسلامی ظرف 39 سال اخیر بارها نیروهای خود را غربالگری کرد و حماسه های متعدد موجب ماندن یا رفتن برخی چهره های سیاسی و به اصطلاح انقلابی شد، گفت: در شرایطی که مقام معظم رهبری در هفت سال اخیر و در سخنرانی های متعدد بالغ بر هزار 400 بار از کلمه بصیرت و فتنه سخن گفته اند اما هنوز امروز برخی مسوولان در بدنه دولت و مجلس از بیان این واژه ابا می کنند.
صالحی نژاد افزود: در طول تاریخ دل بستگان به دنیا و قدرت های مادی در بزنگاه های متعدد از بصیرت غافل شدند و همین باعث گمراهی و ضلالت آنان شد و فتنه 88 نمونه بارزی است که باید ابعاد آن برای نسل های آینده انقلاب اسلامی تبیین شود.
وی در ادامه به تجمعات اخیر در مشهد و برخی شهرهای کشور اشاره و اظهار کرد: باطن اصلی این اعتراضات به وضع معیشتی موجود است و مسوولان در قوه مجریه و مقننه باید نسبت به وضع مردم پاسخگو باشند.
صالحی نژاد همچنین با اشاره به روند رو به رشد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القری جهان معادلات و محاسبات دنیا را به هم ریخته و بسیاری از کشورهای دنیا با الگو برداری از این نظام به دنبال رهایی از چنگال سلطه دگران است.
صالحی نژاد گفت: در شرایطی که بودجه نظامی آمریکا و کشورهای عربی چند برابر جمهوری اسلامی است، اما توان بازدارندگی و دفاعی این کشور جبهه استکبار را به مخاطره انداخته است.
استاد حوزه علمیه قم در بخشی دیگر از سخنان خود به مهمترین چالش پیش روی نظام اشاره و اظهار کرد: آنچه امروز برای نظام اسلامی چالش ایجاد کرده نگاه اشرافی گری و تجمل گرایی برخی مسوولان کشور است که مردم را گله مند و ناراضی کرده است.
صالحی نژاد افزود: در شرایطی که عده زیادی از جوانان برای ازدواج، مسکن و اشتغال خود گرفتار هستند اما برخی مسوولان کشور در معادلات و معاملات خود سودهای چند میلیاردی را به جیب می زنند و چشم خود را بر مشکلات معیشتی مردم بسته و آن را به سخره می گیرند.
وی تنها راه برون رفت از چالش ها و بحران ها را عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: همانطور که مردم در نهم دیماه سال 88 با حضور به موقع خود در صحنه نظام چشم دشمنان نظام و اسلام را کور کردند مسئولان هم باید در سایه وحدت و همدلی و خدمت صادقانه و مردم با پشتیبانی نظام اسلامی را به سرانجام مقصود برساند.
مردم شهرستان تربت حیدریه در 9 دی سال 1357 و با رهبری علما و بزرگان شهر موفق شدند 43 روز قبل از پیروزی انقلاب، با سرنگونی مجسمه پهلوی و بیرون راندن ایادی رژیم منحوس شاهنشاهی از شهرشان، زمام امور را بدست گرفته و افتخاری دیگر برای مردم این خطه رقم بزنند.
در همین راستا 10 شهید والا مقام نیز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.