منصور غلامی روز جمعه در شانزدهمین همایش دبیران دفاتر هم اندیشی دانشگاههای کشور در مشهد افزود: باید از منافع شخصی و گروهی گذشت کرد تا منفعت بزرگتری حاصل شود و نشست ‌های هم اندیشی می ‌تواند این امر را هماهنگ و منسجم کند.
وی با بیان اینکه در جلسات هم اندیشی نباید رسالت انقلاب اسلامی را فراموش کنیم اظهار کرد: رسالت انقلاب همانگونه که امام راحل مطرح کردند، یک رسالت جهانی است.
وی گفت: اسلام دین جهانی و آینده دنیاست و وظیفه همه دلسوزان اسلام و انقلاب این است که برای فضای بزرگتری فکر کنیم.
غلامی افزود: توانایی و موفقیت در حل مشکلات با جمع شدن افراد توانمند و متخصص در کنار هم انجام می‌ شود به همین دلیل کار گروهی در دانشگاه ‌ها را باید مورد تشویق قرار داد.
وی با بیان اینکه در بازنگری و تدوین کتاب های علوم انسانی که زمینه ‌های اصلی تحول در مسیر تربیت جوانان و دانشجویان است، کارهای خوبی انجام شده اظهار کرد: در اجرای سند اسلامی کردن دانشگاه ها نیز کارهای بسیار انجام شده و جای کار بیشتر نیز وجود دارد.
وی به لزوم توجه بیشتر به استادان جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: آینده کشور دست همین جوانهاست و اگر بخواهیم جریان ماندگار و اعتقادات قوی از آرمان ‌های انقلاب داشته باشیم باید جوانها را دریابیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در باره اهمیت فضای مجازی نیز افزود: فضای مجازی تهدیدات و فرصتهای بسیار فراهم کرده که باید با استفاده از فرصتهای آن، تهدیداتش را کاهش دهیم.
شانزدهمین همایش دبیران دفاتر هم اندیشی دانشگاههای کشور که دیروز با حضور 250 نفر در مشهد آغاز شده بود ظهر امروز به کار خود پایان داد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.