سردار ماشاءالله جان نثار روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی شهرستان تایباد افزود: مرزهای شرقی خراسان رضوی از امنترین مرزهای ایران محسوب می شوند زیرا مرزنشیان در این خطه نقش خود را به عنوان مرزبانان واقعی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: مرزبانان نیز به عنوان یکی از نیروهای کارآمد با تمام قوا و صلابت در راستای امنیت و آرامش هموطنان و در راستای دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریتهای ذاتی تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه های اجرا شده برای برقرای امنیت نتایج و دستاوردهای خوبی در حوزه امنیت مرزهای استان حاصل گردیده و نوار مرزی با استفاده از امکانات و تجهیزات روز نظامی در امنیت کامل قرار دارند.
وی به ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی ایران از سمت مرزهای مشترک با افغانستان اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار 500 تبعه افغانستان که قصد ورود غیرمجاز به ایران را داشتند توسط نیروهای مرزبانی متوفق شده اند.
سردار جان نثار افزود: همچنین در این مدت 2 تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی استان کشف و ضبط شد که بیش از 99 درصد آن در مرز ایران و افغانستان بوده و 95 درصد آن نیز از نوع مواد مخدر صنعتی است.
فرماندار تایباد هم در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیتهای بسیار خوب و مناسبی که در حوزه های کشاورزی، صنعت و نیروی انسانی در شهرهای مرزی وجود دارد می توان با اعتماد به جوانان مرزنشین شاهد بهبود وضعیت امرار معاش آنها باشیم.
حسین شرافتی راد با تاکید بر اهمیت بهبود وضعیت اشتغال، معیشت و اقتصاد مرزنشینان افزود: ارتقا معیشت و اشتغال مرزنشینان باعث می شود از بروز بسیاری از ناهنجاریها و مشکلات مرزی جلوگیری شود و دشمنان در تحرکات خود ناکام باشند.
در این مراسم از خدمات سرهنگ مجید پویان تقدیدر و سرهنگ کاظم صمدی به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی تایباد معرفی شد.
خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در محدوده شهرستان تایباد واقع است. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسیت کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.