مجتبی مزروعی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گشایش نخستین نمایشگاه منطقه ای کشاورزی در نیشابور افزود: در سال 1392 مبلغ 130 میلیارد ریال به سیستم های نوین آبیاری در این استان اختصاص یافته بود.
وی اظهار کرد: در 30 سال گذشته میانگین سطح آبیاری به روش نوین در کشور چهار هزار هکتار در سال بود در حالی که این رقم در سه سال گذشته به 20 هزار هکتار رسیده است.
وی گفت: در چند سال قبل از دولت تدبیر و امید تسهیلات اختصاص یافته برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی این استان کمتر از 50 میلیارد ریال بود در حالی که در سه سال دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش تزریق شد.
مزروعی افزود: در حالی که طی چند سال گذشته وارد کننده گندم و جو و بسیاری دیگر از محصولات کشاورزی بودیم امروز با وجود کاهش سطح زیر کشت، بیش از 20 ماه ذخیره استراتژیک گندم در استان داریم.
وی اظهار کرد: امسال 780 میلیارد ریال تسهیلات ویژه مکانیزاسیون برای این استان در نظر گرفته شده و بیش از سه هزار و 400 دستگاه انواع تراکتور و بیش از چهار هزار و پانصد دستگاه انواع ادوات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات باید صنایع تبدیلی و فراوری مناسب در اختیار داشته باشیم گفت:
یکی از ظرفیتهای کشور، داروهای گیاهی است که در میان آنها زعفران مشهور شده است در حالی که به ظرفیتهایی مانند زیره سبز و کتیرا و دهها گیاه دارویی دیگر توجه کافی نداریم.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.