به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو و شهدای جهان اسلام با عنوان 'ابناء الخمینی' در دانشگاه پیام نور مشهد افزود: جنبش دانشجویی جایگاه ممتازی در ایجاد نشاط و بصیرت آفرینی در محیط دانشگاه و جامعه دارد و دانشجویان دلداده انقلاب اسلامی، آرمانگرا، تحول خواه و گفتمان ساز هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: راهبردهای جهان اسلام ایجاد وحدت، پیاده کردن شعار ما می توانیم، امیدآفرینی با مکتب انتظار، ایستادگی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است اما در مقابل راهبردهای دشمن ایجاد تفرقه، یاس و ناامیدی با مکتب انظلام، وادادگی، وادار کردن ملتها به عقب نشینی و وابسته کردن آنها به استکبار است.
وی بیان کرد: امتداد راهبردی جهان اسلام در کشورهای ایران، عراق، یمن، سوریه، نیجریه، بحرین، لبنان و فلسطین، همان راهبرد امام رضا (ع) مبنی بر خستگی ناپذیری در برابر دشمن و برافراشتن پرچم عدالت، مبارزه با ظلم و حق خواهی در جهان است.
وی گفت: دشمن نیز یک امتداد راهبردی دارد که امتداد جریان فرعونی و جریان یزیدی است که توسط آل سعود و صهیونیسم در منطقه هدایت می شود و خون پاک شهدای جهان اسلام است که در عالم بیداری ایجاد کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: دشمنان فکر می کنند با به شهادت رساندن سربازان جهان اسلام و ویران کردن خانه های مردم می توانند مقاومت مردم را بشکنند در حالی که هر فردی که به شهادت می رسد، هزار مجاهد و مقاوم بیدار می شوند و در برابر سلطه استکبار ایستادگی می کنند.
وی اظهار کرد: هم اینک در همه کشورهای اسلامی نسبتی بین آزادی خواهان و امام راحل به وجود آمده و آنان خود را فرزند رهبر کبیر انقلاب می دانند و امروز در جای جای کشورهای اسلامی آرمان خواهی موج می زند و این چراغ هرگز کم سو نخواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردمی که روزی خرمشهر، حلب و موصل را آزاد کردند، هیچ بعید نیست که روزی قدس را از چنگال صهیونیسم جهانی آزاد کنند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: از دانشجویان می خواهم در گفتمان سازی و گفت و گو به فضای مجازی بسنده نکنند بلکه مبادرت ورزیدن نسبت به راه انداختن کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و طرح مباحث علمی و سیاسی می تواند در بصیرت آفرینی موثر باشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دانشجو باید سیاسی باشد اما این سیاسی بودن به معنای عضو جریان یا جناح سیاسی بودن یا مورد سوء استفاده احزاب و جریان های سیاسی دیگر قرار گرفتن، نیست.
وی افزود: دانشجوی سیاسی، دانشجویی است که نسبت به وضعیت و شرایط جامعه خود آگاهی داشته باشد، شرایطی که دشمن درصدد بوجود آوردن آن است را رصد کند و به عنوان یک عضو روشنفکر نقش آفرینی داشته باشد.
وی بیان کرد: تفاوت بین احزاب و تشکلهای دانشجویی آن است که احزاب دنبال کسب قدرت سیاسی هستند اما تشکلها، دانشجویان را برای هدف خاصی متشکل می کنند و به برکت وجود دانشجویان است که جامعه پرنشاط می شود.
به گزارش ایرنا، در این همایش از خانواده شماری از شهدای دانشجوی مشهد از جمله 'رضا بخشی، مصطفی بختی، مجتبی بختی، حسین هریری، محمد جاودانی، محمد اسدی، علیرضا پیرمغان و حاج حسنی کارگر' تجلیل شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.