به گزارش ایرنا، عبدالله ارجاعی روز سه شنبه در نشست شورای اداری گناباد با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل گروه طلایه داران معروف را ضروری دانست.
وی افزود: این گروهها باید در هر شهرستان دست کم 10 مشکل و منکر مهم منطقه خود را شناسایی و با بهره گیری بیشتر از ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر برای کاهش تبعات آنها بکوشند.
وی از دست اندرکاران ستادهای تابعه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستانهای استان خواست با اجرای دقیق قانون حمایت از فعالان انجام این فریضه، از مدیران دستگاههای اجرایی برای پیگیری تا حذف منکر در هر اداره و سازمان پشتیبانی کنند.
فرماندار گناباد هم گفت: باید در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر با سعه صدر به جذب حداکثری و طرد حداقلی توجه مضاعف داشت.
محمد علی نبی پور، با اشاره به سیاستهای دولتهای یازدهم و دوازدهم در ایجاد فضای امن و باز در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی افزود: باید بستر مناسب برای نقادی سازنده دانشجویان فراهم شود و دانشجویان را نباید محدود به فضای درونی این مراکز کرد.
وی اظهار کرد: با وجودی که یک چهارم جمعیت شهری شهرستان گناباد را دانشجویان تشکیل می دهند و به رغم قدمت دانشگاههای این شهرستان، این مراکز تاکنون نقش تاثیرگذار در معادلات مختلف و توسعه شهرستان ایفا نکرده اند.
وی گفت: دستگاههای امنیتی، سیاسی و فرهنگی باید زمینه را برای نقش آفرینی بیشتر جنبش دانشجویی در فرآیند توسعه این منطقه فراهم کنند.
فرماندار گناباد همچنین با انتقاد از پرداخت نکردن تسهیلات توسط یکی از بانکها به معلولان به دلیل عارضه معلولیت گفت: باید نوع نگاه و نگرش خود را به این قشر تغییر دهیم زیرا معلولان از توانمندی های بسیار برخوردار هستند که در صورت ایجاد بستر مناسب زمینه بروز آنها فراهم می شود.
در این نشست حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه و سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناباد با حفظ سمت به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان معرفی شدند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.