علیرضا صمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هدایت، راهبری و مشاوره به جوانان برای راه اندازی سازمانهای مردم نهاد دو اولویت اساسی جامعه شامل 'کمک به تولید و اشتغالزایی' و 'مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی' مد نظر بوده است.
وی اقبال جوانان و سازمانهای مردم نهاد این قشر را برای حضور پررنگ در حوزه های نوپدید همچون فضای دیجیتال و توجه به مقوله کارآفرینی اجتماعی بسیار مهم و اثرگذار توصیف و بیان کرد: همین امر ضرورت برگزاری کارگاههای توانمندسازی، دوره های آموزشی کاربردی و تجربه گردانی و شبکه سازی تخصصی برای جوانان را آشکارتر می کند.
رئیس گروه مشارکتهای اجتماعی جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین کارآفرینی اجتماعی را یکی از مهمترین عرصه های کاری سازمانهای مردم نهاد ذکر و بیان کرد: خانه های جوانان به عنوان مراکزی برای تبادل نظر و فعالیت این قشر و سازمانهای مردم نهاد استانی می توانند به عنوان مرکز رشد اجتماعی تلقی شوند.
وی افزود: خانه ها جوانان نقش بسزایی در ترویج فضای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای جدید با هدف ارتقای مسوولیت پذیری اجتماعی در بین جوانان ایفا دارند.
خراسان رضوی با 8.1 درصد جمعیت کشور 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت دارد. قشر جوان یک میلیون و 616 هزار و 861 نفر از جمعیت این استان را تشکیل می دهند.
700 سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 50 درصد برای فعالیت در امور خیریه، 30 درصد در امور جوانان و بانوان، 10 درصد در امور فرهنگی اجتماعی و سه درصد به منظور فعالیت در حوزه امور زیست محیطی تشکیل شده اند. 75 درصد سمنهای خراسان رضوی در مشهد استقرار دارند. هدف از فعالیت سازمانهای مردم نهاد و واگذاری برخی امور به مردم است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.