شهیندخت مولاوردی در جریان این اقدام فرهنگی گفت: کتاب و کتابخوانی باید جایگاه ویژه خود را در جامعه پیدا کند. می بایست برنامه های مختلفی برای عجین شدن مردم با کتاب و کتابخوانی در طول سال اجرا شود.
وی افزود: پویش کتابگردی نیز که امروز دوم آذر به صورت سراسری در کشور درحال اجرا می باشد با استقبال خوبی در کلانشهر مشهد روبرو شده است. اجرای برنامه ها و پویشهای اینچنینی نقش مهمی در عجین کردن مردم با کتاب و رفع نگرانی نسبت به کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه در جامعه دارد.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: بخشی از دلایل کمرنگ شدن فرهنگ مطالعه در جامعه رشد شبکه اجتماعی و تحولات در فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد که البته امری طبیعی است.
وی افزود: همه اقشار جامعه و مسئولان باید کمک کنند تا فرهنگ کتابخوانی و کتاب در زندگی اجتماعی و روزمره جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و نقش پررنگی در زندگی داشته باشد.
دستیار رئیس ‌جمهوری در این برنامه همراه با معاون استاندار خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل کتابخانه های این استان از برخی کتابفروشیهای مشهد بازدید کردند.
پویش کتابگردی از چهار سال پیش تاکنون همه ساله در آخرین پنجشنبه هفته کتاب برگزار شده است. امسال به دلیل همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب(20 تا 26 آبان) با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر پویش کتابگردی به دوم آذرماه موکول شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.