علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در جریان حضور در محور چناران - مشهد و بازدید از روند خدمت رسانی ستادهای استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آستان قدس رضوی 140 هزار وعده غذا و هیاتهای مذهبی هم 35 هزار وعده غذای گرم برای زلزله زدگان مهیا می کنند.
وی با اشاره به ورود زائران پیاده به شهر مشهد گفت: همه دستگاههای دولتی، نیروهای مسلح و آستان قدس رضوی امکانات خود را برای استقبال از زائران مهیا کرده اند.
وی اظهار کرد: هم اینک در طول 800 کیلومتر مسیرهای منتهی به شهر مشهد ایستگاههای استقبال از زائران پیاده مستقر شده و در داخل شهر مشهد هم حدود 400 مدرسه توسط گروههای مردمی و هیاتهای خدمتگزاری برای پذیرایی از زائران تدارک دیده شده و 65 هزار نفر از زائران را نیز مردم در منازل پذیرایی می کنند.
رشیدیان با بیان اینکه 40 هزار نفر از زائران پیاده تا کنون وارد شهر مشهد شده اند افزود: حدود 75 هزار کاروان پیاده هم در مسیرها در حال حرکت به سمت مشهد هستند.
همزمان با دهه پایانی ماه صفر و طبق سنتی دیرینه، همه ساله زائرانی به صورت پیاده از اقصی نقاط کشور به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) عزیمت می کنند.
در بازدید استاندار خراسان رضوی از ایستگاههای استقبال از زائران پیاده، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران دیگر دستگاهها هم حضور داشتند.
در دهه پایانی ماه صفر پارسال 299 هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور وارد مشهد مقدس شدند که پیش بینی می شود این تعداد امسال به 330 هزار نفر برسد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.