حمزه سپهریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح خدمت‌ رسانی به زائران پیاده رضوی از اربعین حسینی تا روز سالگرد شهادت امام رضا(ع) به صورت شبانه‌ روزی و رایگان ادامه دارد.
وی محل استقرار 11 نمازخانه میان راهی امام رضا(ع) را دیهوک، اسلامیه و فیض آباد در جاده گناباد - تربت حیدریه، رباط سفید در جاده تربت حیدریه - مشهد، کاهک در ورودی غرب به خراسان رضوی، خضری در جاده قاین - گناباد، دشت گلستان واقع در دروازه ورود شمال خراسان رضوی، بردسکن در جاده بردسکن - خلیل آباد، مزداوند در جاده سرخس - مشهد، چناران و تربت جام اعلام کرد.
مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: خدمات بهداشتی درمانی و اجتماعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی شامل سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و توزیع بسته‌های متبرک و فرهنگی از برنامه‌های مجتمعهای میان راهی در این مدت است.
وی گفت: 45 نفر از متصدیان و خادمان نمازخانه های میان راهی نیز در ابتدای ورود زائران به استقبال آنها رفته و با اهدای بسته های متبرک این عزیزان را بدرقه می کنند. تاکنون به 25 هزار زائر رضوی خدمات رسانی شده و پیش بینی می شود به 50 هزار زائر دیگر در این مجتمعهای خدمات ارائه شود.
سپهریان افزود: در راستای تحقق منشور هفتگانه آستان قدس رضوی و تاکیدات تولیت مبنی بر زائرمحوری و تکریم زائران این نمازخانه ها با عنوان 'میقات الرضا' در تمامی ایام سال به ویژه نوروز و تعطیلات تابستان پذیرای شمار زیادی از زائران و مسافران هستند.
این نمازخانه ها زیر نظر موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از موسسات وابسته به آستان قدس رضوی اداره می شوند.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.