به گزارش ایرنا این رزمایش با فرضیه وقوع زلزله در 60 کیلومتری شمال شرق قوچان طرح‌ریزی شد که نیروهای گردان بلیات این تیپ به همراه نیروهای هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس 115 در آن شرکت کردند.
یکان‌های امداد و نجات، بهداشت و درمان، آواربرداری و... پس از اطلاع از این زلزله فرضی خود را به محل رسانده و در کمترین زمان ممکن برای به حداقل رسیدن تلفات به حادثه دیدگان کمک‌رسانی کردند.
مسئول عملیات قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در شمال شرق کشور در حاشیه این رزمایش گفت: به ‌منظور عمل به امر مقام معظم رهبری که لازمه مسلمانی را آمادگی دانسته اند، در هر تیپ و یکان ارتش، گردانی به نام بلیات تجهیز و ساماندهی شده است.
سرهنگ کریم حیدری ادامه داد: گردان‌های بلیات از یکان‌های مختلفی همچون جست وجو و نجات، آواربرداری ، اداری رزمی، تخلیه مصدومان تشکیل‌شده که این نیروها با فراگیری آموزش‌های اولیه تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.
وی به آمادگی یکان‌های ارتش اشاره و بیان کرد: اگر در مناطق استقرار یکان‌های نظامی اتفاق و حادثه‌ای رخ دهد این یکان‌ها با داشتن توانمندی‌ها و قابلیت‌های فراوان و استفاده از آموزش‌ها در اولین زمان ممکن به مردم کمک می‌کنند .
شهرستان قوچان با 180 هزار نفر جمعیت در 137 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار : حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7501/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.