مجید چالاک روز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان 410 تن گندم و جو به صورت تضمینی و 9 هزار و 700 کیلوگرم دیگر 9 محصول همچون زعفران و جو به صورت توافقی خریداری شده است.
وی ادامه داد: در برخی مناطق مانند گناباد به دلیل کمبود ظرفیتها و زیرساختهای بسته بندی، محصول زعفران با وجود مرغوبیت به صورت خام به دیگر نقاط ارسال و حتی به نام آنها به بازار مصرف ارسال می شود. برای کاهش این معضل از اواخر پارسال مرکز بسته بندی زعفران در اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی خراسان رضوی در مشهد راه اندازی شد تا زعفران تولیدی هر منطقه بعد از خرید توافقی با برند همان منطقه به بازار مصرف عرضه شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی به خرید ویژه زعفران توسط تعاون روستایی در شهرهای گناباد، مشهد، تربت حیدریه، تربت جام و کاشمر اشاره و بیان کرد: در این مراکز زعفران بعد از آزمایش بر اساس مرغوبیت از کشاورزان خریداری می شود.
وی همچنین خرید امانی محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات ذکر و بیان کرد: در این مراکز 30 درصد مبلغ محصول به کشاورزان پرداخت می شود و اگر کشاورز توانست محصولش را در مدت سه ماه بیشتر از قیمت توافقی در بازار به فروش برساند بقیه وجوه به آنها بر گردانده می شود.
فرماندار گناباد هم با اشاره به بروز مشکلات توسط دلالان در فصل برداشت و خرید زعفران، خرید توافقی را اقدامی بسیار خوب برای حمایت از کشاورزان و تثبیت قیمت این محصول دانست و خواستار استمرار آن شد.
محمدعلی نبی پور گفت: 70 درصد مبالغ خرید تضمینی گندم و غلات در گناباد به کشاورزان پرداخت نشده که ه موجب نارضایتی و مشکلاتی برای آنها شده است.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار: حسین کریم زاده
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.