علی قناویزچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نام نویسی در سامانه جهاد خدمت از 29 مهر مصادف با اول صفر آغاز و تا اربعین حسینی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 70 هزار نفر در سامانه جهاد خدمت برای خدمات دهی به زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر نام نویسی کرده بودند، بیان کرد: هدف از فعالسازی این سامانه استفاده از ظرفیتهای مردمی و تقویت فرهنگ میزبانی است.
مدیر گردشگری و امور زیارت شهرداری مشهد ادامه داد: 31 نوع خدمت در سامانه خادمان افتخاری حریم رضوی تعریف شده که خدمات عمومی آن شامل ماساژ، پاشویه، واکس، حمل و نقل و همچنین خدمات تخصصی پزشکی، آرایشگری، تعمیرات کفش، خیاطی وغیره در ایستگاه‌ها و مراکز اسکان انجام می‌شود.
قناویزچی ادامه داد: همچنین در دهه پایانی ماه صفر امسال 20 ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی و مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی برای خدمت رسانی به زائران فعال خواهند بود.
پیش بینی می شود امسال تعداد کسانی که برای خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر به مشهد اعلام آمادگی کنند به بیش از 100 هزار نفر برسد.
پارسال در ایام دهه پایانی ماه صفر 299 هزار زائر پیاده از اقصی نقاط کشور وارد مشهد مقدس شده بودند که پیش بینی می شود این رقم امسال به 330 هزار نفر برسد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.