حمیدرضا صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی از منزل مسکونی شکارچی متخلف در یکی از روستاهای توابع جغتای 2 لاشه گوشت قوچ وحشی به دست آمد.
وی ادامه داد: همچنین یک گروه متخلف که در منطقه شکار ممنوع ریوند اقدام به صید کرده بودند با گرفتار شدن در کمین ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار دستگیر و از آنها نیز 2 لاشه قوچ وحشی کشف و ضبط شد.
او گفت: در عملیات گشت و پایش ماموران یگان حفاظت در بخش روداب سبزوار نیز یک متخلف که 2 قطعه باقرقره شکار کرده بود دستگیر شد. از این شکارچی یک قبضه اسلحه تک لول و چها عدد فشنگ ساچمه زنی به دست آمد.
وی افزود: همچنین یک متخلف دیگر در اطراف سبزوار پیش از اقدام به شکار دستگیر شد که وی نیز یک سلاح تک لول و چهار فشنگ ساچمه زنی به همراه داشت. شکارچیان متخلف پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
بر اساس قوانین حفاظت محیط زیست شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا تلف شده و اجزای آنها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان محیط زیست جرم محسوب می شود.
قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری مناطق پروند و شیراحمد در سبزوار هستند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.