جعفر طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این سامانه ثبت نمونه های سنگی و پژوهش های انجام گرفته در این زمینه است تا این اطلاعات در دسترس آیندگان قرار گیرد.
وی بیان کرد: شعار اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور برای راه اندازی این سامانه 'ما حق نداریم سرنوشت معلوم یک نمونه را به سرانجامی نامعلوم بکشانیم' است، و این مهم توصیه به مجموعه داران است تا یافته های خود را در خانه محبوس نکنند.
وی اظهار کرد: پروژه سامانه جامع مستندات علوم زمین کشور از سال 1389 آغاز شده و از محل طرحهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اعتباری برابر 15 میلیارد ریال، بدون احتساب ارزش نمونه ها، برای آن هزینه شده تا محلی برای ذخیره و مستندسازی داده های نمونه های زمین شناسی و اکتشافی شامل سنگها، فسیل ها و کانی ها باشد.
مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور گفت: این سامانه در دو بخش فضای فیزیکی به وسعت یکهزار و 100 مترمربع برای ذخیره نمونه ها در کنار پارک موزه علوم زمین و فضای نرم افزاری برای ثبت مستندات علوم زمین ایجاد شده است.
طاهری اضافه کرد: تاکنون اطلاعات مربوط به 20 هزار و 261 نمونه انواع سنگ ، کانی و فسیل و گوهرسنگ در بخش نرم افزاری سامانه جامع مستندات علوم زمین کشور ثبت شده است.
وی گفت: این سامانه در پی گردآوری و نگهداری همه نمونه های پژوهشی علوم زمین کشور است تا اطلاعات لازم را در اختیار پژوهشگران و دانشمندان این عرصه قرار دهد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.