به گزارش ایرنا سردار یعقوب علی نظری سه شنبه شب در یادواره 60 شهید شهر بار نیشابور افزود: باید در مقابل همه کسانی که هدف تحریف اسلام را در سر داشته و یا به دنبال بی خاصیت کردن آن هستند، ایستاد.
وی ادامه داد: اسلام سراسر مبارزه است و اگر رافتی باشد در بین خود مسلمین است؛ رحمت، دوستی و عطوفت در مقابل مستکبران در تضاد با اسلام و روحیه مبارزه برای جلوگیری از اسارت اعتقادی است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: همانگونه ائمه معصومین (ع) برای اسلام به شهادت رسیدند شهدای ما نیز برای دفاع از مرزهای ارزشی و اعتقادی به شهادت نایل آمدند تا اسلام همان طور که به دست ما رسیده حفظ شود و برای آیندگان به بماند.
وی افزود: اگر اسلامی برای ما باقی مانده از منظر امامت و ولایت است و این دریچه باید حفظ شود، افزود: در این میدان مبارزه گاهی اوقات مستکبران به سراغ مسلمانان می آیند و یکی از روشهای استکبار حذف مسلمانان است مانند همان جنایتی که در بوسنی و هرزگوین به وقوع پیوست و میانمار، یمن و فلسطین شاهد دیگر این مساله است.
سردار نظری خاطرنشان کرد: اگر بنا است که در هیچ کدام از این اسارتها قرار نگیریم باید به جای معامله اهل مبارزه باشیم و اگر هم قرار باشد حرفی با کفار بزنیم محتوای حرفمان باید مبارزه باشد.
وی ادامه داد: دیپلماسی ما باید دیپلماسی مبارزه باشد همان طور که اسلام با کفر هیچ معامله ای ندارد و در این راه در دفاع مقدس ما 200 هزار شهید تقدیم اسلام کردیم و هنوز هم داریم شهید می دهیم.
فرمانده سپاه امام رضا همچنین در آیین گشایش بیست و پنجمین حوزه مقاومت بسیج نیشابور در شهر بار گفت: در طول تاریخ کشورهایی که در موضع قدرت طلبی قرار داشته اند برای تداوم قدرتشان به دنبال اسارت جوامع دیگر بوده اند.
سردار نظری افزود: این اسارت می تواند اقتصادی، سیاسی، اعتقادی، نظامی و یا فرهنگی باشد که در اسارت فرهنگی مردم جامعه اسیر باید طوری زندگی و رفتار کنند که مستکبران و اربابان زر و زور می خواهند و در همه موارد از نحوه تکلم و تفکر و حتی لباس پوشیدن به میل آنان عمل کنند.
وی بیان کرد: اگر ما بخواهیم هیچ گونه اسارتی نداشته باشیم باید به گفته امام راحل که فرمودند 'ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد' توجه داشته باشیم که لازمه آن مبارزه، جهاد و حضور در میدان های رزم است. وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) به عشق شهادت مبارزه می کرد، گفت: شهادت عالی ترین جایگاهی است که یک انسان می تواند به آن برسد.
9869/5132
خبرنگار: سعید صفارایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.