محمود کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون حکم 600 نفر از این بازنشستگان صادر و تحویل آنان شده و به مرور احکام دیگر افراد مشمول نیز صادر می شود.
بر اساس بند (ب) ماده 57 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور که اواخر اردیبهشت امسال ابلاغ شد تمام روستاییان، عشایر و کشاورزان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که به سن 70 سالگی رسیده اند در صورت داشتن 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه در این صندوق می توانند بازنشسته شوند.
مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان رضوی همچنین گفت: در چارچوب 12 سال فعالیت این صندوق در استان سه هزار و 800 مستمری بگیر فوتی و از کارافتاده شناسایی شده و زیرپوشش قرار گرفته اند که با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد سه هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده می شود.
وی افزود: بر اساس قانون، بیمه شدگانی که دارای 10 سابقه پرداخت حق بیمه و 70 سال سن هستند به صورت پیش ازموعد بازنشسته می شوند. بر اساس قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی روستایی و عشایری افراد با 65 سال سن و 15 سال سابقه بازنشسته می شوند.
یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت 6 میلیون و 434 هزاری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند. خراسان رضوی 2 هزار و 540 روستا دارد.
خبرنگار : فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.