به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در همایش گرامیداشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی در حرم مطهر رضوی افزود: آیت الله خزعلی اسوه اخلاص، انقلابی بودن، نظم و مردم داری بود.
وی اظهار کرد: آیت الله خزعلی فقیه وارسته ای بود که فقه در سرشت و جانش نشسته بود، همچنانکه اخلاق، سکوت و کلامش جلوه فقه را گرفته و وظیفه و تکلیف را می شناخت.
وی گفت: این عالم ربانی هیچگاه دچار عافیت اندیشی و مصلحت ‌سنجی نشد و در ابتدای پیروزی انقلاب رسالت خود را افشاگری چهره نفاق تشخیص داد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: آیت‌ الله خزعلی حتی در اواخر عمر و در بستر بیماری نیز نسبت به مسائل کشور دغدغه‌ داشت و خطرات متوجه انقلاب را هشدار می داد.
وی اظهار کرد: ایشان در موقعیت ‌های خطیر به حضرت زهرا (س) توسل می‌ جست و عشق به حضرت امیرالمومنین علی (ع) در او موج می زد.
وی با بیان اینکه آیت الله خزعلی بنیانگذار بنیاد غدیر است، گفت: پیام غدیر پیام انسان ‌سازی است و انسان معاصر امروز بیش از هر زمان به پیام غدیر نیاز دارد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار امیدواری کرد بنیاد بین ‌المللی غدیر بتواند پیام غدیر را در جهان فراگیر کند.
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: شخصیت هایی مانند آیت الله خزعلی همچون ستاره ای هستند که در آسمان فضیلت می درخشند و تجلیل از آنها تجلیل از فضیلت هاست.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: همایش گرامیداشت آیت الله خزعلی یکی از پنج هزار برنامه ای است که معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی سالانه در راستای شناساندن و معرفی علمای بزرگ به زائران به ویژه جوانان برگزار می کند.
در این مراسم که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی همزمان با دومین سالگرد رحلت آیت الله ابوالقاسم خزعلی برگزار شد، 2 کتاب این عالم ربانی با عنوان 'مجاهد بصیر' و 'نگرشی بر تفسیر سوره حمد' رونمایی شد.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.