علی مرادخانی که به منظور شرکت در همایش 'خنیاگران جام' و تجلیل از هنرمندان موسیقی محلی تربت جام به این شهرستان سفر کرده بود، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رشد و بالندگی موسیقی عرفانی و مقامی باید با رجوع به گذشته از خلاقیتهای اساتید و بزرگان این هنر الهام و از استعدادهای جوانان علاقه مند بهره گرفت.
وی اظهار کرد: موسیقی مقامی خراسان با حضور چهره های بزرگ در این عرصه از گذشته تاکنون به نشر و گسترش زبان فارسی پرداخته و کمک شایانی به معرفی اشعار عرفانی ایران اسلامی داشته است.
وی گفت: هرچند تاکنون حمایت های خوب و شایسته ای از بزرگان این عرصه در سطح کشور صورت نگرفته، اما هم اینک چهره های ماندگاری در جای جای کشور بویژه در خراسان رضوی در این رشته مشغول هستند و نقش بسزایی در معرفی این هنر اصیل در میادین جهانی دارند.
وی به برگزاری این گونه همایش ها اشاره کرد و افزود: همه جای خطه خراسان ریشه ای کهن و دیرینه در این عرصه دارد که با برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی باید گامی در جهت رشد، ارتقاء و حمایت از هنرمندان برداشت.
وی گفت: متولیان حوزه هنر و مسئولان فرهنگی در کشور نگاه توسعه محور نسبت به این رویدادها دارند و همین موجب ارتقای کمی و کیفی این برنامه های ارزشمند می شود.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تدبیر و امید دولت باعث ایجاد شور و نشاط و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در سطوح مختلف در جای جای کشور شده است.
همایش خنیاگران جام پنجشنبه شب در محل تالار جامی شهر تربت جام برگزار شد که در آن از چهره های برتر موسیقی و آواهای محلی این شهرستان تجلیل شد.
شهرستان تربت جام در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/5132
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.